Hjælp! Besynderligt adfærd med mærkelige ~
Fra : [9000] Totter

Dato : 28-05-02 22:27

Undskyld jeg fornærmer nogen ved at crossposte, men jeg ved ikke i hvilken an af grupperne denne annonce hører til. Jeg mener den
hører hjemme i alle 3.

Systemet består af følgende:

WinXP (Har osse prøvet med W2k med samme resultat).

P3 933 MHz socket 370 (blæseren kører og sidder som den skal)
2x128 MB PC133 ram

Geforce2 GTS 32MB DDR / Geforce2 GTS 64MB DDR / Geforce2mx 32MB
(har prøvet med alle tre grafikkort, men med samme resultat)

Asus CUV4X / Asus CUV4X-E
(har prøvet med begge bundkort, men med samme resultat)
Nyeste BIOS på begge.

235 Watt PSU / 300 Watt PSU
(har prøvet med begge PSU'er, men med samme resultat)

Jeg har hevet alle andre kort ud. Der sker det at når computeren starter op og alt som det skal. Når PC'en er oppe at køre er der
dots som har en anden farve end den de skulle have overalt på skærmen, og ca. efter 5 min. genstarter PC'en. Skærmen virker, da jeg
har en anden PC siddende på den.

Hvad kan der være galt? Jeg har hårdt brug for hjælp.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 28-05-02 23:28

"[9000] Totter" <given@besked.com> wrote in message
> [...]
> har en anden PC siddende på den.
>
> Hvad kan der være galt? Jeg har hårdt brug for hjælp.

Ja, du har prøvet mange ting, og hvis vi antager der ikke er fejl i de
ting du har skiftet ud, så har vi følgende ting tilbage:

CPU, RAM, HD, Keyboard, Mus.

Umiddelbart vil jeg først og fremmest pege på rammen som den mulige
synder. Da begge ramblokke nok ikke er gået i stykker på samme tid, kan
du jo prøve dem een ad gangen. HD, keyboard eller mus tror jeg ikke er
skyldig. CPU kan det muligvis være.

mvh Bernhard

Fra : Ole Damgaard Hansen

Dato : 29-05-02 06:46

Hej

Har du prøvet at skifte driver enten til Nyere eller Ældre??

Har selv haft Geforce2 og og der var nogen drivere der ikke fungeret og
lavede prikker og andre små grafikfejl rundt om på skærmen.
Har også prøvet at maskinen kom med en blå skærm og genstarter efter et
stykke tid på grund af at der opstod fejl i grafik driveren.
Det blev løst ved at skifte driverne ud med nogen ældre.

Det er bare min erfaring med Geforce2 og XP.

Ole

Remove "REMOVE"@

Fra : [5000] Bo

Dato : 29-05-02 07:49

> [...]
> Det blev løst ved at skifte driverne ud med nogen ældre.
>
> Det er bare min erfaring med Geforce2 og XP.

Jeg tror også det er omkring grafikkortet fejlen er. Det kan være fejl på
din AGP-port (hvis du altså kører med AGP GFX-kort). Og hvis det er det så
må du have nyt bundkort. Har du testet dit hardware på den anden pc?

Dvs har du testet ram, harddisk, grafikkort osv et andet sted?

Mvh Bo

Fra : [9000] Totter

Dato : 29-05-02 15:24

> Jeg tror også det er omkring grafikkortet fejlen er. Det kan være fejl på
> din AGP-port (hvis du altså kører med AGP GFX-kort). Og hvis det er det så
> må du have nyt bundkort. Har du testet dit hardware på den anden pc?

Jeg har testet på 2 forskellige bundkort med 3 forskellige grafikkort, men desværre med samme resultat.

Alt HW'eren viker perfekt på min computer, det er en kammerats computer jeg prøver på at fikse.
Jeg har dog ikke mulighed for at teste rammene eller CPU'en da jeg kører med en P4 og DDR ram.

Tak for forsøget.

Fra : [9000] Totter

Dato : 29-05-02 15:20

> Har du prøvet at skifte driver enten til Nyere eller Ældre??
Jeg har prøvet flere drivere, men med samme resultat.
Det har kørt tidligere med den samme driver, men lige pludselig skete dette fænomen.

Mange tak for din hjælp, jeg forsætter med at forsøge ting.

Fra : [9000] Totter

Dato : 29-05-02 18:59

Okay, nu får jeg følgende fejl, når jeg installerer XP forfra med OS Plug and Play of i BIOS:

irql_not_less_or_equal

Jeg får den under installationen, og alt andet end grafikkortet sidder i.
Jeg får snart spat Jeg fatter det simpelthen ikke.

Fra : [9000] Totter

Dato : 29-05-02 19:31

Jeg får det samme fejl med en ren 2000 installation og med OS Plug and Play off i BIOS:
Fejl i filen ntoskrnl.exe

Fra : Mightygood

Dato : 29-05-02 21:13

så ved jeg godt hvad der er galt...
det er cpuen som er i stykker, jeg har været ude for det samme. ntoskrnl.exe
er kernen i NT.
mvh
kuno

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 30-05-02 00:11

Mightygood wrote:
> så ved jeg godt hvad der er galt...
> det er cpuen som er i stykker, jeg har været ude for det samme. ntoskrnl.exe
> er kernen i NT.

CPU'en kan godt have en defekt der giver sådan en fejlmeddelelse, men
det er meget usandsynligt.

Jeg søgte lidt rundt omkring, der plejer at stå en .sys fil f.eks
pagefile.sys, eller noget andet som hjælper med til at identificere
problemet..?

PS: det er ikke smart at cross-poste til tre forskellige grupper uden at
sætte Follow-Up til en af dem - så folk som læser alle tre kommer til at
læse alle indlæg tre gange.
FUT sat til dk.edb.hardware

Fra : Deaster

Dato : 30-05-02 08:23

"Mightygood" <kuno@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> så ved jeg godt hvad der er galt...
> det er cpuen som er i stykker, jeg har været ude for det samme.
ntoskrnl.exe
> er kernen i NT.

Øhhm, hvordan ved du at det er cpu'en det er galt med ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Morten Dybdal

Dato : 30-05-02 17:01

Mightygood wrote:
> så ved jeg godt hvad der er galt...
> det er cpuen som er i stykker, jeg har været ude for det samme. ntoskrnl.exe
> er kernen i NT.

Jeg kender fejlen fra ME, hos mig betyder den: Sæt CPU hastigheden lidt
ned igen.

--
Morten Dybdal

Fra : Leony

Dato : 30-05-02 07:23

> Okay, nu får jeg følgende fejl, når jeg installerer XP forfra med OS Plug
and Play of i BIOS:
> irql_not_less_or_equal

Forslag til løsning:
http://www.aumha.org/kbestopz.htm
(scroll en side ned)

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : [9000] Totter

Dato : 30-05-02 21:04

Jeg har simpelthen prøvet alt nu, det næste jeg prøver er CPU'en, I får lige besked.