DVD Problemer
Fra : EFN

Dato : 28-05-02 20:39

Jeg har lige investeret i følgende:

ASUS P4S533
P4 1.6NW
2x256 MB PC 2700 KINGSTON
ASUS V8200 GEFORCE3 64 MB DDR
ASUS DVD E-616
Desuden en ældre Plextor brænder.

Jeg kan ikke starte maskinen op med det nye dvd-drev monteret, den kommer op
med en melding om at systemet er OC, hvilket den så absolut ikke er endnu.
Brænder og dvd sidder på samme IDE connector ( secondary IDE ), brænder som
master. Det er i øvrigt ligegyldig hvilken drev der er sat til master, det
virker stadig ikke. Når jeg så piller DVD drevet ud og monterer et gammel
pioneer cd drev, virker alt perfekt. Så monterede jeg DVD drevet i en gammel
450mhz maskine, her virkede det sgu fint.
Nu er det så jeg er i tvivl om det er bundkortet el DVD drevet den er gal
med.
Håber der nogen derude der et par konstruktive forslag.

MVH Erik N.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 29-05-02 03:06

EFN wrote:
> [...]
> 450mhz maskine, her virkede det sgu fint.
> Nu er det så jeg er i tvivl om det er bundkortet el DVD drevet den er gal

Hvad sker der hvis du fjerner brænderen istedet? - prøv begge muligheder
m. master/slave med kun DVD-drevet.

Hvad sker der hvis du sætter begge på 450'eren?
Prøv begge muligheder med master og slave.