Skriv til pci-bus?
Fra : Søren Sømand

Dato : 28-05-02 19:54

Hej NG.
Jeg er rimelig ny udi C og har lige et problem. Hvordan skriver og læser jeg
til og fra et indstikskort (GPIB) på PCI bussen? Og nej........det skal
gøres udenom driverterne....
På forhånd tak
Søren

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 28-05-02 20:24

> [...]
jeg
> til og fra et indstikskort (GPIB) på PCI bussen? Og nej........det skal

en måde at skrive til et indstikskort ville være, under windows, at skrive
en driver til kortet for derigennem at få kontakt med enheden. Hvis du
istedet bruger DOS kan du formentlig lave noget direkte harwdware-access,
men det er vist lidt mere farligt en som så

Fra : Søren Sømand

Dato : 28-05-02 21:13

Hvordan fungerer det at lave en driver ?

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 29-05-02 06:47

"Søren Sømand" <annette.skovby@mail.dk> wrote in message
> Hvordan fungerer det at lave en driver ?

det er relativt kompliceret, jeg mener man kan hente en driver sdk hos
microsoft.com og så derefter bruge msdn.microsoft.com som opslagsværk.
- men hvad er det for et kort? Hvis det er et
hobby-udvikler-kort-agtigt-noget så findes der formentlig nogen
standard-driver (evt. med code) som du kan hente og udvide/benytte.

Fra : Troels Thomsen

Dato : 30-05-02 07:10

> (GPIB) på PCI bussen? Og nej........det skal
> gøres udenom driverterne....

Er det noget embedded pc, der ikke kan køre windows og dermed også driveren.
Der findes også en linux version (?)

Under Dos kan du bruge out-port-byte _outpb(). Men har du en liste over
registrene og kommandoer i gpib lakridsen ?

mvh Troels