hvilke wireless netkort/adapter ?
Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 28-05-02 20:08

Hej NG

Er der nogle der kan anbefale fraråde forskellige produkter til et trådløst
netværk ?
Evt. link til forskellige test.

Jeg skal have både USB, PCMCIA & USB kort.

Har kig på følgende:
-Netgears USB adapter
-Netgears PCMCIA kort
-3Com PCMCIA with X-Jack
-ORiNOCO/Avaya PC Card, Silver
-3Com AirConnect 11 Mbps Wireless LAN PCI Card

Hilsen Martin

Fra : Leony

Dato : 29-05-02 10:25

"Martin Kierkegaard" <mkie@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der kan anbefale fraråde forskellige produkter til et
trådløst
> netværk ?

Alle produkter har små børnesygdomme da det er 1. generation. Derfor vil det
blive et kompromis, hvor man må finde sig i småfejl.
Generelt synes jeg at wlan er en dyr og langsom løsning, som man kun skal
investere i af 3 grunde:
1-man har virkelig brug for at det er trådløst.
2-man kan lide at vise at man har råd til det.
3-man vil have det nyeste af det nyeste.

> Evt. link til forskellige test.

Privat Computer havde en test for et par numre siden. Du kan sikkert låne
det på biblioteket.
http://www.kewney.com/articles/020409-gateways.html
http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=6
Disse 2 er fundet på Google, du kan sikkert finde flere.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Schafdog

Dato : 29-05-02 14:32

http://www.practicallynetworked.com/list.asp?p=5

> Jeg skal have både USB, PCMCIA & USB kort.
>
> Har kig på følgende:
> -Netgears USB adapter
> -Netgears PCMCIA kort

Jeg valgte Netgear PCMCIA plus en PCI adaptor pga:
Ovenstående anmeldelse, pris samt Intersil Prism II chipset (Linux
drivere plus Host Access Point mode)

PCMCIA virker godt, men jeg kan ikke få PCMICA/PCI adaptoren til at virke
stabil under hverken WinXP eller Linux. Maskinen fryser efter kort tid. Jeg
købte derefter et Intel Access Point.

Driverne er heller ikke af super kvalitet.

cheers
Dennis