Jens Johan Nielsen, Samsø
Fra : steffi

Dato : 28-05-02 19:03

Hej Alle på NG
Nu vil jeg også prøve lykken her.
Jeg søger en der kan hjælpe mig med at finde navnene på forældrene til Jens
Johan Nielsen.
Han blev født d. 17/5-1899 på Samsø.
Han voksede op i, så vidt jeg ved, Stauns på Samsø.

MVH

Lena Rix

Fra : Michael Lund

Dato : 28-05-02 22:16

Hej Lena

Jeg sidder netop og læser korrektur på fkt. 1901 fra Samsø, så det var ret
nemt at finde lille Jens Johan.

Husstand nr. 6 Onsbjerg:

Jens Truelsen født 3/7 1841, gift, Onsbjerg sogn, Daglejer ved agerbrug
Maren Truelsen født 30/8 1845, Onsbjerg sogn, hans kone
Jens Jørgen Nielsen født 22/10 1869 i Besser sogn, gift 1898, svigersøn
Anine Amalie Nielsen født 19/2 1878 i Onsbjerg sogn, gift 1898, datter
Jens Johan Nielsen født 17/5 1899 i Onsbjerg sogn.

Der fik du så både forældre og det ene hold bedsteforældre.
Jeg kan henvise til vores hjemmeside hvor du er næsten sikker på at få
respons fra nogle af de særdeles hjælpsomme medlemmer vi har i vores
forening "Slægtshistorisk forening Samsø".

http://www.genealogy-samsoe.dk/ og klik ind på Efterlysninger.

Mvh.
Michael Lund

Fra : Brian Petersen

Dato : 28-05-02 23:29

brian56@telia.com
http://fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis Presley)
http://w1.454.telia.com/~u45408406/index.htm (Holbæk Amt)

Og her kommer der endnu mere. Du kan se alle folketællingerne fra Samsø på
Holbæk Amts Hjemmeside. Se ovenover.

FT1880, Onsbjerg, Samsø, Holbæk, Staun, 2F2, en Gaard
Jens Truelsen, 38, Gift, Luthersk, I Sognet, Husfader, Arbejdsmand i
Agerbruget
Maren Sørensen, 34, Gift, Luthersk, I Sognet, Hans Kone
Hendrik Lauritz Truelsen, 5, gift, Luthersk, I Sognet, Hans Børn
Anine Amalie Truelsen, 1, Ugift, Luthersk, I Sognet, Hans Børn

FT-1870, Besser, Samsø, Holbæk, 74101, 482, Besser, 99, Huus,
Niels Jensen, 64, Enke(mand), Luthersk, Tranebj. S, Huusfader, Gartner
Johannes Nielsen, 35, Gift, Luthersk, Besser S., hans Søn, Bager
Ane Margrethe Pedersen, 32, Gift, Luthersk, Besser S., dennes Hustru
Niels Peder Nielsen, 9, Ugift, Luthersk, Besser S., deres Børn
Mette Dorthe Nielsen, 6, Ugift, Luthersk, Besser S., deres Børn
Margrethe Nielsen, 2, Ugift, Luthersk, Besser S., deres Børn
Jens Jørgen Nielsen, u1, Ugift, Luthersk, Besser S., deres Børn

FT-1850, Onsbjerg, Samsø, Holbæk, Staun, 5
Truels Truelsen, 40, Gift, I Sognet, Dagleier, Huusfader
Henriette Jensdatter, 36, Gift, Besser, Hans Kone
Cathrine Truelsdatter, 12, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Ane Truelsen, 10, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Truels Truelsen, 1, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Jens Truelsen, 9, Ugift, I Sognet, Deres Børn

FT-1850, Onsbjerg, Samsø, Holbæk, Onsbjerg, 7, et Huus
Søren Jensen Madsen, 53, Gift, I Sognet, Dagleier, Huusfader
Ane Michelsdatter, 44, Gift, Nordby, Hans Kone
Ane Kathrine Sørensen, 9, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Maren Sørensen, 5, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Dorthe Jensdatter, 68, Ugift, I Sognet, Huusfaderes Søster, Almisselem

FT-1850, Besser, Samsø, Holbæk, 74101, 947, Thorup, 25, et Huus,
Peder Christoffersen, 41, Gift, Onsbjerg, Huusmand, Dagleier og Huusfader
Mette Jørgensdatter, 34, Gift, I Sognet, Hans Kone
Ane Margrethe Pedersdatter, 14, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Jørgen Pedersen, 9, Ugift, I Sognet, Deres Børn
Christoffer Pedersen, 7, Ugift, I Sognet, Deres Børn

Nu kan du jo selv kigge videre og finde hele slægten tilbage til FT1787.
God jagt
Brian