Vurdering af Vega II bærbar computer.
Fra : Michael Døj

Dato : 28-05-02 15:06

Hej i gruppen.

Jeg regner med snart at bestille en Vega II
bærbar computer identisk med den, der er
vist på http://www.morgen.dk/vega2.htm

Jeg skal primært bruge computeren til forskellige
kontorprogrammer og surfing.
15" skærmen vurderer jeg at være ideel til
disse formål. Jeg får også lejlighedsvis brug
for CD-brænderen.

Er der nogen, der har erfaringer med pc´ere
fra Vega serien?
Jeg er bl.a. nysgerrig mht. hvor lang batteritid
jeg kan forvente af maskinen. Det er jo ikke
en mobile processor, men er Tualetin ikke en
13 micron chip? (Underforstået: Den har da et
lavt strømforbrug, har den ikke?).

Til prisen synes jeg maskinen er lidt af et fund :)

På forhånd tak for alle svar.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-05-02 14:04

On Tue, 28 May 2002 16:06:16 +0200, "Michael Døj" <md@valtor.dk>
wrote:

>Jeg regner med snart at bestille en Vega II
>bærbar computer identisk med den, der er
>vist på http://www.morgen.dk/vega2.htm

Du har set den, som Aldi har på tilbud fra i dag, onsdag?

Den synes jeg er meget interessant, så længe man ikke er afhængig af
ekstrem lang batterilevetid. Som du kan læse i andre tråde her i
gruppen, så har det nemlig indflydelse på batteritiden om det er en
mobile-processor eller ej. Og så er det ligegyldigt om det 0,18 eller
0,13 micron. En P4-M regulerer clockfreq. iforhold til flere forhold.
Bl.a. batteripower, og yder kun max. ved lysnetdrift. Men til gengæld
er de temmeligt dyre.

Men Aldi-æsken har umiddelbart væsentligt bedre specs end den Vegas.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Michael Døj

Dato : 30-05-02 17:14

Hej Hans, din gamle sjover! :)

> Du har set den, som Aldi har på tilbud fra i dag, onsdag?

Jo tak, jeg har set den, og jeg er enig med dig i, at den har
nogle meget fine specs.

> [...]
> 0,13 micron. En P4-M regulerer clockfreq. iforhold til flere forhold.
> Bl.a. batteripower, og yder kun max. ved lysnetdrift. Men til gengæld

Jow, jeg har fået et godt bud på en 1 ghz P3 Speedstep med en masse
gejl fra ASUS. Efter en del overvejelser er valget faldet på den, frem for
ALDIs
model. Hvorfor nu det? Tjo, jeg kan godt lide ASUS´design og kvalitet, og
ALDI
er en kæde, som jeg ikke ønsker at støtte.

Men tak for tippet!
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg