Hvad kan man lave om aftenen?
Fra : Dorthe, Anders & Ros~

Dato : 28-05-02 11:58

Vi er et ungt par på 22 og 21 år.
Og vi har en datter på et halvt.

Når vores datter er kommet i seng om aftenen, ved vi somme tider ikke hvad
vi skal gi' os til.

Fjernsyn gider den ene at se, mens den anden synes at det er kedeligt. Nogen
gange spiller vi backgammon, men det bliver jo også kedeligt i længden.

Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

Fra : Ole Olsen

Dato : 28-05-02 12:00

Det er en god ting at give sig til at snakke ... det er sundt for
forholdet... og man kan risikere at snakke ud om ting som man ikke vidste at
man havde brug for...
Ellers kan man også tage et spil kort eller evt. leje en film.

Ole Olsen og Sanne Jørgensen
olesan@stofanet.dk
8700 Horsens
ICQ: 65269298

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 28-05-02 12:02

On Tue, 28 May 2002 12:58:27 +0200, "Dorthe, Anders & Rose"
<dar@musling.dk> wrote:

>Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

Et godt råd er at finde jeres personlige interesser og kom alene væk
hjemmefra en aften om ugen. Det vil gavne jeres forhold i fremtiden.

Mvh. Brian

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-05-02 15:21

"Dorthe, Anders & Rose" <dar@musling.dk> wrote in message
> [...]
> gange spiller vi backgammon, men det bliver jo også kedeligt i længden.
>
> Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

Prøv at strikke, hækle, sy eller hvad der nu kunne være interesse for.
Det er sjovt, og det giver en særlig stolthed, når målet er nået -
og resultatet er blevet godt.

Med venlig hilsen
Bodil.
P.S. Man kan faktisk også læse bøger. Men nyd roen, det er ikke
så længe, den varer.

Fra : Girlie

Dato : 28-05-02 16:41

> [...]
> gange spiller vi backgammon, men det bliver jo også kedeligt i længden.
>
> Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

Hvad med sex?

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-05-02 14:13

Tue, 28 May 2002 17:41:00 +0200, berigede "Girlie" <girlie@hotmail.com>
dk.familie.barn med:

>Hvad med sex?

Det var sjovt nok også det første, som slog mig med det samme

/Mark

--
Bliv medlem af FarKlubben - en elektronisk fædregruppe.

Send email til: farklubben-subscribe@yahoogrupper.dk

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 30-05-02 20:51

"Mark Schiller" <ms.nospam@get2net.dk> wrote in news:xdP0PEXrsMt=
8Y=S3zznzPWJfdp6@4ax.com:

> Tue, 28 May 2002 17:41:00 +0200, berigede "Girlie" <girlie@hotmail.com>
> dk.familie.barn med:

> Det var sjovt nok også det første, som slog mig med det samme
>

> /Mark

Hm.. Det tror jeg de har prøvet....

-- ingermarie
REAL irony does not need smilies
REAL irony gets flamed a lot

"Ah, arrogance and stupidity all in the same package. How efficient of
you!"
[Londo Mollari]

Fra : Mark Schiller

Dato : 30-05-02 22:16

30 May 2002 19:50:33 GMT, berigede Inger Marie Jakobsen
<news@brunsgaard.dk> dk.familie.barn med:

>Hm.. Det tror jeg de har prøvet....

Yeps, men gode ting kan ikke gøres for tit ))

/Mark

Fra : Brian K

Dato : 23-06-02 14:12

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med sex?

Hej

det får man vist bare flere børn af !

mvh
brian

Fra : Gitte

Dato : 23-06-02 22:28

Hejsa

>det får man vist bare flere børn af !

Men hvis man så bliver ved længe nok, får man så mange børn, at man
aldrig keder sig

MVH
Gitte

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 28-05-02 18:47

Hej med Jer...

Jeg støtter fuldstændigt forslaget om at komme "ud af hulen" hver især en
gang om ugen... Og hvis det er muligt, så få familien (eller en babysitter)
til at passe Jeres datter en aften en gang om ugen (eller bare hver 14.
dag), så gør noget af det som I gjorde før I fik barn. I er simpelthen for
unge til at sidde derhjemme og kede r.... ud af bukserne Det bliver I
ret sikkert trætte af i længden.. For at holde kærligheden vedlige er det en
vigtig ting at give hinanden frihed til at have andre interesser, men det er
også vigtigt at gøre nogle sjove ikke-forældre-agtige ting sammen...

Så - UD af hulen!!!

Hej fra Sandra

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 29-05-02 14:44

"Dorthe, Anders & Rose" <dar@musling.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

Hej Dorthe og Anders,

Nu har i allerede fået en hel del foreslag. Jeg vil lige gå lidt imod
stømmen.
Det er ikke altid, at man har behov for at farte omkring alene om aftenen,
for at kunne holde hinanden ud. Jeg foreslår derfor, at i prøver at finde en
fælles hobby/fritidsbeskæftigelse og dyrker den. Jeg synes nemlig, at det er
dejligt at have fælles interesser. Hos os er vi sammen døgnets 24 timer. Vi
arbejder sammen, og deler *alle* vores fritidsinteresser. Så vil nogen måske
sige: " Jamen, det må da være kedeligt." Men det er det slet ikke.
Vi kan sagtens være uenige om mangt og meget. Så tager vi lige en lille rask
diskussion, som heller ikke er at kimse af.
Find en fælles hobby, spil et spil, snak om livet eller hvad i ny synes.
Vi gør nogen gange det, at vi "yder fælles omsorg" (som vi kalder det
Det kan bestå af f.eks. gensidig fodpleje/massage. Det er rigtig hyggeligt
og dejligt. Kropsmassage gør naturligvis også lykke. Et varmt fællesbad med
rygskubning gør også underværker efter en lang dag.
Eller hvad med, at læse højt for hinanden. Det bruger vi også en gang
imellem. Det er skam ikke *kun* børn der kan have glæde af den sport.

God fornøjelse!

/Renate

Fra : karsten jørgensen

Dato : 29-05-02 20:33

hvad med en playstation2 ell. lign.

Fra : Karen

Dato : 30-05-02 11:20

Dorthe, Anders & Rose <dar@musling.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:SfJI8.7501$N46.434700@news010.worldonline.dk...

> Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

Kunne I ikke udnytte tiden til at invitere nogle venner hjem? Det er jo
vigtigt stadigvæk at holde sin vennekreds ved lige, når man har fået barn,
hvilket det ind imellem godt kan være svært at få tid til. Når jeres datter
er lagt i seng, har jeres venner også mulighed for at være sammen med jer,
uden at den lille samtidigt skal have opmærksomhed. Det behøver jo ikke være
noget vildt, hver gang man ser sine venner - de kunne evt. bare komme hjem
til en kop te el. lign.

Karen (mor til Liva på 3 mdr)

Fra : Millie

Dato : 30-05-02 12:43

"Dorthe, Anders & Rose" <dar@musling.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er et ungt par på 22 og 21 år.
klip
> Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!
Skriv dagbog!
jeg har skrevet dagbog til min nu 18 årige datter, siden den dag, jeg blev
konstateret gravid.
Den dag, hun fik lov at læse den var en meget stor dag i hendes liv!
Millie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-05-02 23:00

"Dorthe, Anders & Rose" <dar@musling.dk> wrote in message
> Vi er et ungt par på 22 og 21 år.
> Og vi har en datter på et halvt.

tillykke med hende

> Når vores datter er kommet i seng om aftenen, ved vi somme tider ikke hvad
> vi skal gi' os til.

der er da riiiiigeligt med muligheder så længe hun ikke er ældre.....
det er altså ikke et stort problem at putte hende i barnevognen hos vennerne
og så trille hjem når tiden kommer....

> Fjernsyn gider den ene at se, mens den anden synes at det er kedeligt.
Nogen
> gange spiller vi backgammon, men det bliver jo også kedeligt i længden.

jamen skal i lave alting sammen??
hvad med at blot være i samme rum? den ene kan se tv den anden kan lægge en
kabale eller sidde ved computeren....
få venner på besøg....
lav en filmaften med vennerne... eller en vinklub.. eller en madklub.....
køb nogle nye spil....
tag ud hver for sig nu og da... aftal evt at i hver har en aften om ugen
hvor i kan planlægge et besøg hos en god ven til en rigtig hyggesnak uden
baby..... eller tage ud og spille pool, eller hvad i nu ellers kan finde
på....
som en også foreslog så gensidig nusning.... giv hinanden et fodbad eller en
gang massage eller manicure hvis i har lyst til det*G* eller en
ansigtsbehandling....
læs en bog sammen.... eller hver for sig.....
læg et puslespil...
se en pornofilm....
lav en babybog....
kik på billeder...
lav en hjemmeside....
snak sammen..... fortæl hinanden om jeres dag.....

> Vi kunne godt tænke os at få lidt foreslag til hvad man kan lave!

her var der så nogen fra mig*G*
det handler om ikke at lade sig begrænse af at i har fået et barn....
hun er ikke en begrænsning.... men en berigelse....
med tiden bliver det nemmere at komme ind i nogle vaner med hvordan livet
skal leves når man har børn der skal passe sengetiden... men som sagt
længere oppe så er hun endnu så lille at det ikke er et problem... pak en
pusletaske med de nødvendige ting og væn hende allerede nu til at sove andre
steder end hjemme..

min søn har fra han var helt lille været vant til at sove alle mulige og
umulige steder*G*
det har resulteret i at han i dag i en alder af 8 år kan dratte om
hvorsomhelst når han er træt... han kan sove fra højt musik og selv
fyrværkeri*G* han kan sove i bilen eller på gulvet på et blødt tæppe hvis
han er træt nok....
det giver os idag den frihed at vi kan tage i byen med ham, ud og besøge
vennerne og bliver han træt bliver han bare puttet og slæbt ned i bilen når
vi skal hjem.....

håber i har fået nogle ideer
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : MM

Dato : 31-05-02 11:28

> Vi er et ungt par på 22 og 21 år.
> Og vi har en datter på et halvt.

Så er vi jo næsten i samme båd; jeg er 25, min mand er 28 vores søn er fem
mrd.

> Når vores datter er kommet i seng om aftenen, ved vi somme tider ikke hvad
> vi skal gi' os til.

Vi har fået en ny "hobby" Vi sætter babyalarmen til, og så går vi ud i
haven. Lige neden for Alberts vindue er der en hulens masse ukrudt. Der
sætter vi os så, med hver vores spand og luger mens vi snakker. Det er
enormt hyggeligt, og samtidig nyttig jo *SSS*
Nogle gange gider vi ikke luge, men så sidder vi bare og kigger rund i haven
og nyder stilheden. Dette forudsætter jo at det er godt vejr eller at I har
en have.

Når det er dårligt vejr bruger vi tiden på at planlægge vores nærtforstående
bryllup....
Vi har faktisk lavet en fjernsynsfri dag om ugen, for at få tid til at være
sammen fremfor bare at sidde og glo ind i skærmen. Det er især jeg glad for

Held og lykke med det...Men pas på; for meget snak kan faktisk ende ud i at
man lærer hinanden at kende til sidst *GGG*

--

Venlig hilsen Mia
fjern xxx i mailadressen