Billig Internetudbyder
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 08:49

Hej!

Jeg har kigget lidt på priser på ADSL og ser at det absolut billigste er 345,- /
md. for 256/128 opkobling. Det virker desværre en anelse for dyrt, specielt
taget i betragtning at OnCable WebSpeed kunder kan få leveret 256/64 for sølle
199,- / md.

Kan man virkeligt ikke få en forbindelse via ADSL til et par hundrede pr. måned?
Jeg gider ærligt talt ikke betale dobbelt for 64kbps ekstra ud-af-huset :)

Det _skal_ være en forbindelse med frit forbrug da jeg er uforudsigelig ;)

Desværre kan Webspeed ikke leveres foreløbigt på min adresse (Birkerød centrum).

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-02 09:03

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in

> Kan man virkeligt ikke få en forbindelse via ADSL til et par hundrede
> pr. måned?

Nej.

> Jeg gider ærligt talt ikke betale dobbelt for 64kbps ekstra
> ud-af-huset :)

Nej og en ISP gider ærligt talt ikke tabe så meget på en linje.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 09:08

Hej!

"Simon H. Pedersen" wrote:

> Nej og en ISP gider ærligt talt ikke tabe så meget på en linje.

Du behøver sq ikke tale ned til mig. Når OnCable WebSpeed kan levere flatrate
256/64 til 199,- var/er det da rimeligt at tro at det kan lade sig gøre andre
steder osse...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-05-02 09:17

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> writes:

>Du behøver sq ikke tale ned til mig. Når OnCable WebSpeed kan levere flatrate
>256/64 til 199,- var/er det da rimeligt at tro at det kan lade sig gøre andre
>steder osse...

OnCable er et shared media. Det er en del nemmere at styre, hvad den
båndbredde maksimalt kan være i et segment (og kundernes oplevelse
risikerer at blive påvirket deraf).

Meget groft sagt kan man ikke udvide båndbredden på hele kabelnettet
uden at skulle pille tv-kanaler af nu og da. Det passer så ikke helt
i starten, men løsningen kan nu engang ikke understøtte uendelige
mængder båndbredde pr. segment.

Det kan ADSL.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens

Dato : 28-05-02 22:59

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden at skulle pille tv-kanaler af nu og da. Det passer så ikke helt
> i starten, men løsningen kan nu engang ikke understøtte uendelige

Det vil jeg ikke give dig helt ret i. Du kan da bare segmentere nettet
yderligere. Har du f.eks. et segment med 500 brugere og der ikke er
båndbredde nok, så segmenterer du det bare i 2, sådan at det bliver 2 * 400
brugere, så har du da udvidet båndbredden. Du har også mulighed for fysisk
at segmentere nettet yderligere. F.eks. kan du splitte en fysisk Ø op i
flere Ø'er med det rigtige udstyr.

Jeg har endnu ikke hørt om kabel-TV net hvor mangel på båndbredde var et
problem.

Jens

Fra : Jens

Dato : 28-05-02 23:09

> [...]
fysisk
> at segmentere nettet yderligere. F.eks. kan du splitte en fysisk Ø op i

Vrøvl, jeg mener selvfølgelig 2 * 250 brugere og ikke 2 * 400 brugere.

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-02 06:32

On Tue, 28 May 2002 23:59:05 +0200, "Jens"
<jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> [...]
>båndbredde nok, så segmenterer du det bare i 2, sådan at det bliver 2 * 400
>brugere, så har du da udvidet båndbredden.

Sådan som nettet er bygget op, så har du begranset muligheder i den
retning.

>Du har også mulighed for fysisk
>at segmentere nettet yderligere. F.eks. kan du splitte en fysisk Ø op i
>flere Ø'er med det rigtige udstyr.

Der er nok granser for hvor små du kan gøre Ø'erne, uden at skulle
lave for meget om på nettet, husk på det er ikke bygget til at skulle
være bære af internet, desvære, for dengang man lavede det, var det
ellers meningen at det skulle være et bredbåndsnet, og gå begge veje,
men det blev for dyrt, så derfor lavede man hybridnettet istædet.

>Jeg har endnu ikke hørt om kabel-TV net hvor mangel på båndbredde var et
>problem.

Det skal nok komme, jeg har da hørt om Stofa kunder der klagede over
manglende båndbrede.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-02 07:28

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> dengang man lavede det, var det
> ellers meningen at det skulle være et bredbåndsnet, og gå begge veje,
> men det blev for dyrt, så derfor lavede man hybridnettet istædet.

ah hva?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-02 16:21

On Wed, 29 May 2002 08:27:35 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
>
>ah hva?

Ja, der var megen snark om bredbåndsnettet der blev til hybridnettet,
der idag går under navnet OnCable.
Eller du mener måske ikke at bredbåndsnettet var planlagt som
dobbetvejet?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-02 16:28

> Eller du mener måske ikke at bredbåndsnettet var planlagt som
> dobbetvejet?

Det ved jeg ikke, men det giver ingen mening at sige at man har lavet
hybridnettet istedet for et planlagt net med returvej.
Hybridnettet _er_ et bredbåndsnet

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Jens

Dato : 29-05-02 23:18

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan som nettet er bygget op, så har du begranset muligheder i den
> retning.

Forklar nærmere, det er ikke hvad forskellige teknikere har fortalt mig.

> [...]
> ellers meningen at det skulle være et bredbåndsnet, og gå begge veje,
> men det blev for dyrt, så derfor lavede man hybridnettet istædet.

Der er idag "rigeligt" kapacitet i et kabel-TV net. Der hvor problemet
typisk ligger er forbindelse fra nettet og ud til det store Internet. Det
er typisk der flaskehalsene opleves idag.
Smid en ekstra CMTS ind i nettet og du har segmenteret det yderligere. Det
er der vist ikke de store ben i.

> Det skal nok komme, jeg har da hørt om Stofa kunder der klagede over
> manglende båndbrede.

Det må som sagt være fordi forbindelsen mellem kabel-TV nettet og Internet
er for lille.

Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-05-02 18:05

On Thu, 30 May 2002 00:17:51 +0200, "Jens"

>Forklar nærmere, det er ikke hvad forskellige teknikere har fortalt mig.

Du har nogle skabe, hvorfra der går kabler ud til husene, når et skab
har udnyttet hele det freqvensspektra der kan bruges til internet, så
skal du på den ene eller anden vis dele dem der er på det skal op i 2
grupper. Hvis alle deler samme kabel fra skabet og ud til kunderne, så
er det ikke lige til.

Fra : Jens

Dato : 05-06-02 22:15

> [...]
> skal du på den ene eller anden vis dele dem der er på det skal op i 2
> grupper. Hvis alle deler samme kabel fra skabet og ud til kunderne, så

Så er du helt derude hvor du vil give hvert enkelt tilsluttede ca. 40
Mbit/s downstream og ca. 10 Mbit/s upstream. I dag deles man typisk ca.
500 - 800 brugere om de 40 Mbit/s downstream og ca. 10 Mbit/s upstream. Det
er rigeligt, og plejer aldrig at give problemer.

Jens

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-02 09:21

> Du behøver sq ikke tale ned til mig. Når OnCable WebSpeed kan levere
> flatrate 256/64 til 199,- var/er det da rimeligt at tro at det kan
> lade sig gøre andre steder osse...

Så havde priserne nok stabiliseret sig deromkring.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-05-02 10:40

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
flatrate
> 256/64 til 199,- var/er det da rimeligt at tro at det kan lade sig

Teknikken er helt forskellig.
På Teknisk Kollegie i Århus kan man få frit forbrug for 60 kr/md. Er det
så også rimeligt at tro at du kan få dette andre steder også?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 11:32

Hej!

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Teknikken er helt forskellig.
> På Teknisk Kollegie i Århus kan man få frit forbrug for 60 kr/md. Er det
> så også rimeligt at tro at du kan få dette andre steder også?

Det er da ihvertfald naturligt at undersøge _om_ det skulle være tilfældet. Også
uden at få et lettere flabet svar (Jeg mener ikke dig).

Fra : Claus O

Dato : 28-05-02 12:28

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote

> uden at få et lettere flabet svar (Jeg mener ikke dig).

Hvad er lige dit problem?
- Du skrev selv, "jeg gider ærlig talt ikke betale noget som helst"
og fik svaret, "en isp gider ærlig talt ikke forære dig alt"
Claus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 21:33

Hej!

Claus O wrote:

> "Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote

> Hvad er lige dit problem?
> - Du skrev selv, "jeg gider ærlig talt ikke betale noget som helst"
> og fik svaret, "en isp gider ærlig talt ikke forære dig alt"

Jeg spurgte faktisk _kun_ om det kunne gøres billigere.

Er det for syv sytten da så svært at forstå?

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-02 21:57

> Jeg spurgte faktisk _kun_ om det kunne gøres billigere.

Ja, men du tilkendegav samtidigt at du ikke var villig til at betale prisen
for at få leveret en ADSL-linje. Så vender jeg den om og siger at en ISP
ikke har nogen interesse i at levere en ADSL-linje til dig, dersom du ikke
vil betale prisen.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 22:10

Hej!

"Simon H. Pedersen" wrote:

> Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in

> Ja, men du tilkendegav samtidigt at du ikke var villig til at betale prisen
> for at få leveret en ADSL-linje.

Ok, der var det altså underforstået (ihvertfald fra min side af) at det kun var
hvis der fandtes et billigere alternativ. Selvfølgelig kan jeg blive nødt til at
investere i det. Jeg går ihvertfald ikke tilbage til mit gamle 28K8 modem, dét
er sikkert.

> Så vender jeg den om og siger at en ISP
> ikke har nogen interesse i at levere en ADSL-linje til dig, dersom du ikke
> vil betale prisen.

Det er da logik for burhøns?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (der snart er ved at skrige af desparation)

Fra : Jens

Dato : 28-05-02 23:08

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at få leveret en ADSL-linje. Så vender jeg den om og siger at en ISP
> ikke har nogen interesse i at levere en ADSL-linje til dig, dersom du

Er du sikker ? Jeg kan forstå at Telia vil til at tilbyde ADSL. I flg.
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_combo.jsp.html
vil det kunne leveres til ca. kr. 150,- pr. måned med et forbrug på ca. 50
Mb/måneden.

Og ja, jeg er godt klar over at spørgeren efterspørger en flatrate
forbindelse. Men det er ikke pointen i svaret givet ovenfor til spørgeren.

Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 29-05-02 14:59

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse news:3cf36977$0$9038$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> - Du skrev selv, "jeg gider ærlig talt ikke betale noget som helst"
> og fik svaret, "en isp gider ærlig talt ikke forære dig alt"

Når du citerer bør du citerer korrekt!

> Nej og en ISP gider ærligt talt ikke tabe så meget på en linje.

Martin

Fra : Jens

Dato : 28-05-02 22:54

> [...]
flatrate
> 256/64 til 199,- var/er det da rimeligt at tro at det kan lade sig gøre

Selvfølgelig kan det da det. Nogle i denne grupper mener bare at pengene
fosser ud af udbydernes lommer. Lad dem om det.

Er du på OnCable kabel-TV net ? Hvis ja, så kontakt dem og hør om de ikke
snart har opgraderet jeres anlæg, så der også kan køres Internet på det.

Hvis nej, så undersøg mulighederne for Internet på jeres kabel-TV net med
bestyrelsen af antenneforeningen. I vores antenneforening vil vi f.eks.
snart kunne levere Internet for kr. 199,- pr. måned.

Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 23:02

Hej!

Jens wrote:

> Selvfølgelig kan det da det. Nogle i denne grupper mener bare at pengene
> fosser ud af udbydernes lommer. Lad dem om det.

Så det lader vi ligge, helt fint.

> Er du på OnCable kabel-TV net ? Hvis ja, så kontakt dem og hør om de ikke
> snart har opgraderet jeres anlæg, så der også kan køres Internet på det.

Har allerede ringet til dem. De ved ikke hvornår Birkerød kommer med til
Webspeed :(

> Hvis nej, så undersøg mulighederne for Internet på jeres kabel-TV net med
> bestyrelsen af antenneforeningen. I vores antenneforening vil vi f.eks.
> snart kunne levere Internet for kr. 199,- pr. måned.

Det lyder jo meget smart. Det er afgjort en mulighed.

Fra : Razz

Dato : 31-05-02 01:40

> Det lyder jo meget smart. Det er afgjort en mulighed.

Der er en lang række forskellige udbydere der er interesseret i at levere
til boligforeninger, og det er efterhånden nede i et prisleje hvor det kan
betale sig.

Desuden kommer Sonofon også snart med deres FWA (Fixed Wireless Access)
løsninger, jeg kender umiddelbart ikke prisniveauet, men
installationsmæssigt skal det være en væsentlig fordel, da der her er snak
om Internet via Radiobølger, dvs. der skal ikke laves reel kabelføring. Man
er pt. oppe på en hastighed på 155MBit/s linier, hvilket må siges at være
meget pænt.
Dog er der nogle sikkerhedsmæssige perspektiver, der lige skal tages højde
for, da det er relativt nemt at hacke sig ind på en radiobølge...

Som sagt er det bl.a. Sonofon, desuden findes der også et firma der hedder
Butlernetworks.dk - som også leverer. Der kommer stille og roligt også flere
spillere på markedet.

skal du være velkommen til at henvende dig for mere info, jeg sidder på
sidelinien ved en installation til 160 boliger på nr. bro. Bare skriv til
mig privat...

/razz

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-02 07:37

"Razz" <razz@holmus.dk> skrev i en meddelelse
> installationsmæssigt skal det være en væsentlig fordel, da der her er
snak
> om Internet via Radiobølger, dvs. der skal ikke laves reel
kabelføring.

FWA ville være fint til hoved-access, men når det er en antenneforening
er der jo allerede kabelføring, man kan udnytte

> Dog er der nogle sikkerhedsmæssige perspektiver, der lige skal tages
højde
> for, da det er relativt nemt at hacke sig ind på en radiobølge...

Er det relativt nemt at hacke sig ind på FWA?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Gregers Petersen

Dato : 31-05-02 10:49

> Er det relativt nemt at hacke sig ind på FWA?

Endnu en der har læst om trådløst netværk i den forgangne uge.
Jeg har haft svært ved at forklare folk at det ikke er _alle_ trådløse
netværk/alt trådløs kommunikation der er så nemme/nemt at komme ind i som
f.eks. Københavns kommunes trådløse netværk...

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Razz

Dato : 31-05-02 12:41

> FWA ville være fint til hoved-access, men når det er en antenneforening
> er der jo allerede kabelføring, man kan udnytte

Det er desværre ikke altid at den kabelføring der ligger kan benyttes til
formålet. Men det kan jeg umiddelbart ikke udtale mig om i dit konkrete
tilfælde, men der skal du lige have en fagmand på, for at checke det
igennem.

> Er det relativt nemt at hacke sig ind på FWA?

Alt er raltivt, og som en anden har skrevet, så er det tæt på en konkret sag
jeg omtaler, Københavns Kommune. Grunden til at FWA ikke er særligt udbredt
endnu er bl.a. at man er ved at sikre krypteringen.

/razz

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-05-02 12:49

> Alt er raltivt, og som en anden har skrevet, så er det tæt på en
konkret sag
> jeg omtaler, Københavns Kommune.

Den sag omhandler WLAN

> Grunden til at FWA ikke er særligt udbredt
> endnu er bl.a. at man er ved at sikre krypteringen.

Og du er sikker på du mener FWA?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Gregers Petersen

Dato : 31-05-02 14:04

> [...]
udbredt
> endnu er bl.a. at man er ved at sikre krypteringen.

Og hvor er det lige at FWA kommer ind i sammenhængen med Københavns Kommunes
WLAN?

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 29-05-02 14:57

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse news:3CF33AF2.6D3A7904@kampsax.dtu.dk...
> [...]
> 256/64 til 199,- var/er det da rimeligt at tro at det kan lade sig gøre andre

Nu er OnCable og ADSL altså to vidt forskellige produkter.

Martin

Fra : N. Madsen

Dato : 28-05-02 09:19

"Kim Voss Schrader" wrote:

> [...]
> 199,- / md.
>
> Kan man virkeligt ikke få en forbindelse via ADSL til et par hundrede pr.

Med et beskedent forbrug på ca. 100 Mb pr. Måned kan Telia levere en løsning
til 200 kr./md. Se www.telia.dk/adsl. Jeg ville også holde øje med Get2net
som har en billig løsning på vej.
Har ikke hørt erfaringer vedr. Telias produkt, men det skulle efter sigende
være en kopi af det de sælger I Sverige.

MVH
Niels Madsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 11:34

Hej!

"N. Madsen" wrote:

> Med et beskedent forbrug på ca. 100 Mb pr. Måned kan Telia levere en løsning

Jeg skrev ellers flatrate - andet har slet ikke interesse.

> til 200 kr./md. Se www.telia.dk/adsl. Jeg ville også holde øje med Get2net
> som har en billig løsning på vej.

Ok, jeg checker lige Get2net.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-05-02 14:46

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> taget i betragtning at OnCable WebSpeed kunder kan få leveret 256/64 for
sølle
> 199,- / md.
Ja, hvor de i forvejen har etableret et netværk at TV-seere, der i forvejen
betaler for deres ydelser.
Desuden er det min opfattelse at et velstruktureret kabeltvnet kræver færre
mandetimer pr. kunde end eksempelvis en tele/adsl-udbyder.

> Kan man virkeligt ikke få en forbindelse via ADSL til et par hundrede pr.
måned?
Næh, det kan simpelthen ikke betale sig.

> Jeg gider ærligt talt ikke betale dobbelt for 64kbps ekstra ud-af-huset :)
Og udbyderen vil ærligt talt gerne tjene penge på sit produkt.

> Det _skal_ være en forbindelse med frit forbrug da jeg er uforudsigelig ;)
Så er det jo helt umuligt.

> Desværre kan Webspeed ikke leveres foreløbigt på min adresse (Birkerød
centrum).
Så må du jo vente til du kan få Webspeed, dine krav er der nok ingen
ADSL-udbyder, der vil stå model til.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Dan

Dato : 28-05-02 18:46

Stofanet kan da også være med 1 . m/bit downstream 256 k/bit upstream

kr. 50 = 50 mb ( lille forbrug eksempelvis i sommerferien hvor man ikke er
hjemme eller til dem der ønsker en dejlig hurtig forbindelse men ikke surfer
ret meget)
kr.100= 100 mb ( der er skide godt vejr denne måned så man smider ikke
pengene væk hvis man vælger solen frem for nettet)
kr.200= 200 mb ( ja bare lidt mere)
kr. 300= 5000 mb ( så sviner vi rigtig meget på de mørke dage eller masser
af software opdateringer)
derefter 10 øre pr. mb ( til nørden)
kr 325 måned = 5000 mb med mulighed for at tilslutte op til 5 pc`er. 5 stk
DHCP tildelte offentlige IP´er. til familien som vil være uafhængig.

Jeg lukker selv min forbindelse ved det beløb jeg ønsker helt ned til 50
kroner måned.

Jeg kan tilmelde mig udsvingskontrol så jeg får en mail hvis mit forbrug
stiger med 100%

jeg har 5 email konti

Jeg er glad ) og tilfreds

"

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-05-02 12:13

"Dan" <llommjkjnhuihyiuytioyhb@hotmail.dk> writes:

> Stofanet kan da også være med 1 . m/bit downstream 256 k/bit upstream
Stofanet er kabel internet, ikke ADSL.

Fra : Razz

Dato : 31-05-02 01:47

> kr. 300= 5000 mb ( så sviner vi rigtig meget på de mørke dage eller masser
> af software opdateringer)
> derefter 10 øre pr. mb ( til nørden)

Er det pr. trafik pr. måned, eller pr. døgn??

Jeg trækker pt. omkring 30GB på fjorten dage i upstream, og 10-15 GB i
downstream! ...
Det ville svare til et ekstra gebyr på ... hmm.. 8K pr. måned... :) ... Så
er det billigere med en fast linie, ikke engang ADSL... (4 mbit kredsløb
både up & downstream)

Er det ikke lige i overkanten?? .. eller det er måske bare mig!

/razz

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 21:36

Hej!

To whom it may concern:

"I" er altså underlige herinde... Kan det virkeligt passe at jeg skulle have
spurgt i dk.forbruger istedet for her?

Det er sq da naturligt at undersøge hvor man får den bedste pris på det man
ønsker, i dette tilfælde en flat-rate Internetforbindelse...

FUT langt væk herfra

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 28-05-02 21:50

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote:

>To whom it may concern:
>
>"I" er altså underlige herinde... Kan det virkeligt passe at jeg skulle have
>spurgt i dk.forbruger istedet for her?

Har du da ikke fået masser af gode seriøse hjælpsomme svar som
alle forklarede dig at det du gerne vil have, ikke kan fås til
den pris du gerne vil have det til? Internetopkoblinger bliver
ikke billigere af at du spørger et andet sted.

>Det er sq da naturligt at undersøge hvor man får den bedste pris på det man
>ønsker, i dette tilfælde en flat-rate Internetforbindelse...

Ja. Du spurgte, og du fik gode korrekte svar. Jeg forstår slet
ikke hvorfor du synes det er et problem.

Jeg kan måske undre mig en smule over at du spurgte, da du jo
tydeligvis havde undersøgt priserne og kendte svaret på forhånd.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 22:06

Hej!

Jesper Dybdal wrote:

> [...]
> den pris du gerne vil have det til? Internetopkoblinger bliver
> ikke billigere af at du spørger et andet sted.

Efter min opfattelse har en hel del af indlæggene fået mig til at fremstå som en
gut i _meget_ små sko og som forventer alt for 0 kroner. Hvis jeg tager fejl i
dette så er jeg klar til at undskylde.

Mit problem er således kun om jeg "behøver" at betale 350,- pr. måned for at få
en minimum-hastighed flat-rate opkobling eller om der er et billigere
alternativ.

Jeg fordobler jo stort set udgifterne (345,- kontra 199,-) og får netto kun
64kbps mere upstream.

Forbrugeren (e.g. mig) kan jo være helt og aldeles ligeglad med hvordan data
kommer frem og tilbage ml. min pc'er og Internet-udbyderen, derfor kan en
prissammenligning mellem OnCable Webspeed/Tiscali osv. sagtens være aktuel fra
forbrugerens synspunkt. Jeg får ihvertfald ikke ydelse nok for de sidste 150,-
der investeres pr. måned IMHO.

> Ja. Du spurgte, og du fik gode korrekte svar. Jeg forstår slet
> ikke hvorfor du synes det er et problem.

Se ovenfor.

> Jeg kan måske undre mig en smule over at du spurgte, da du jo
> tydeligvis havde undersøgt priserne og kendte svaret på forhånd.

Jeg havde undersøgt 3 forskellige steder. Og helt ærligt ville jeg føle mig til
grin hvis der var et billigere alternativ som jeg ikke lige havde set eller hørt
om.

Det lader således til at jeg skal til at give 345,-/md hvilket iøvrigt er en hel
del for en studerende som også "skal" have kabeltv og betale husleje...

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-05-02 22:10

> Det lader således til at jeg skal til at give 345,-/md hvilket iøvrigt
> er en hel del for en studerende som også "skal" have kabeltv og betale
> husleje...

- og det tror du at din kommende ISP får mindre udgifter af?

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 22:16

Hej!

"Simon H. Pedersen" wrote:

> Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in

> - og det tror du at din kommende ISP får mindre udgifter af?

For ind i ...... da, jeg har kun villet vide om det kunne gøres BILLIGERE, ikke
om jeg kan komme til at få min udbyder til at sulte og gå på r....

Du kan simpelthen godt lide at vende og dreje folks udtalelser indtil du finder
en eller anden sammenhæng du kan "bavle" videre om?

Gees, get a life.

Jeg giver op mht. dig og dine udtalelser, EOD herfra...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-05-02 22:16

On Tue, 28 May 2002 23:06:26 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/
>OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til

Hvis du ikke flyttede, så havde du billiger internet, billiger
kabelTV, billiger husleje,,,

Og ja, jeg ved godt at det kan være fedt at bo på kolligie, men også
at det kan være fedt at få sit eget hjem,,,

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 22:55

Hej!

Ivar Madsen wrote:

> Hvis du ikke flyttede, så havde du billiger internet, billiger
> kabelTV, billiger husleje,,,

Du kan tilføje et "meget" foran all of the above :-/

> Og ja, jeg ved godt at det kan være fedt at bo på kolligie, men også
> at det kan være fedt at få sit eget hjem,,,

Jeg har boet på kollegiet alt for længe så det bliver lækkert med en hybel :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-02 06:28

On Tue, 28 May 2002 23:54:59 +0200, Kim Voss Schrader
<schrader@kampsax.dtu.dk> wrote:

>Jeg har boet på kollegiet alt for længe så det bliver lækkert med en hybel :)

Så kan jeg kun sige, velkommen til den virkelige verden, hvor alting
koster, håber ikke at du for for mange chock,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-06-02 10:12

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fordobler jo stort set udgifterne (345,- kontra 199,-) og får
netto kun
> 64kbps mere upstream.

Hold nu op med at sammenligne et generelt tilbud med et geografisk
begrænset tilbud.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-05-02 21:51

> [...]

>Det er sq da naturligt at undersøge hvor man får den bedste pris på det man
>ønsker, i dette tilfælde en flat-rate Internetforbindelse...

Der er overordnet to grupper af folk her: brugere og ISP-folk.

Førstnævnte vil have alting til ingen penge, og det er der jo ikke
noget galt i. Sådan er det altid og med alle typer produkter.

Sidstnævnte véd, hvad det koster at producere varen og kæmper hele
tiden med (og mod) marketingfolk, hinanden og nye teknologier for
at levere varen så tæt på brugernes ønsker som muligt.

Tråde startet af én flok vandrer ofte over og bliver til undertråde
med den anden flok. Og rigtigt ofte har man små slåskampe, hvor en
eller anden finder ud af, at "i USA kan man få 2 Mbps ADSL til $10
om året. Danmark er et dyrt lorteland, og TDC er et stort monopol,
der ødelægger det for alle os andre".

Sådan er det bare ikke (heller ikke folk tilhørende konkurrenter
til TDC mener det). Og så går der altså lidt forsvarsposition over
feltet, når der kommer en ny tråd, der KUNNE udvikle sig i den
retning igenigenigenigenigenigenigenigenigenigenigenigenigenigen.

Mvh.
   Klaus.

(Og så skal man jo ikke generalisere. Så lad være med at tage
ovenstående som en 100% korrekt konstatering af alle forholdene)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-02 07:31

> Der er overordnet to grupper af folk her: brugere og ISP-folk.
> Sidstnævnte véd, hvad det koster at producere varen og kæmper hele
> tiden med (og mod) marketingfolk

Mener du dermed at der ikke kan være marketingsfolk blandt ISP-folket?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Razz

Dato : 31-05-02 01:55

> [...]
> eller anden finder ud af, at "i USA kan man få 2 Mbps ADSL til $10
> om året. Danmark er et dyrt lorteland, og TDC er et stort monopol,

hehe... Hvem udbyder 2 Mpbs???

Kanon indlæg! :)

/razz