Q: IDE-driver DMA-driver ? spil stopper nå~
Fra : DeBoss

Dato : 27-05-02 21:58

Hejsa...

Jeg mener selv at dette indlæg er mere relevant i denne gruppe end i
....drev.. så det håber jeg i er enige i, da det jo kan lave noget af en
tråd

Jeg har i nogle måneder haft et problem jeg ellers aldrig har døjet med
før.. Så snart der læses fra HD 'en stopper grafikken og kan derved stoppe i
op til 10-15sek i GTA3...

Min maskine er heller ikke ny, men den kører ellers optimalt, og har
rigeligt grafikoverskud.. (processoren kan dog ikke følge med)
Asus K7V-T med Classic Athlon 550, 256Mb, GF3 Ti200 128Mb...

Jeg kører W2K med alle de nyeste opdateringer, og har på fornemmelsen at det
er en DMA eller IDE driver der ikke fungerer optimalt..
Alt kører UltraDMA iflg windows... hvordan kan jeg teste en eventuel
mangel.. eller er der nogen der kender dette... måske er min CPU bare for
langsom nu?? men kan det virkelig gøre dette, når der bruge DMA ?

Dennis B

Fra : Neo.dk

Dato : 28-05-02 13:26

> Jeg har i nogle måneder haft et problem jeg ellers aldrig har døjet med
> før.. Så snart der læses fra HD 'en stopper grafikken og kan derved stoppe
> op til 10-15sek i GTA3...

Har du under strømstyring sat HD til at power down efter et stykke tid? ..
hvis du har så prøv at sige "aldrig" til HD power down.

Neo