Afrunding/Decimaler
Fra : T Cortsen

Dato : 27-05-02 20:58

Hej

Jeg ville gerne begrænse resultatets decimaler til kun 2 ciffer
Så nedenstående skriver 1,33 istedet for 1,33333333333
Men hvordan ?????

<script language="JavaScript">
var tal = ( 44/33)
document.write(tal)
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 27-05-02 21:30

> [...]
>
> Jeg ville gerne begrænse resultatets decimaler til kun 2 ciffer
> Så nedenstående skriver 1,33 istedet for 1,33333333333

Hej

prøv med

stringName.substring(indexA, indexB)
indexA = startIndex
indexB = jaaaa.. slut index, dvs. dertil hvor der skal skæres

Mvh.. Dennis Holm

Fra : T Cortsen

Dato : 28-05-02 20:22

> prøv med
> stringName.substring(indexA, indexB)
> indexA = startIndex
> indexB = jaaaa.. slut index, dvs. dertil hvor der skal skæres

Nu er det et tal der skal afrundes og ikke en tekst-streng
Nedenstående er ok men hvordan gør man med et beregnet tal ???

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-05-02 21:08

T Cortsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Nu er det et tal der skal afrundes og ikke en tekst-streng
> Nedenstående er ok men hvordan gør man med et beregnet tal ???

Prøv dette:
<script>
function afrund (tal, decimaler) {
return Math.round(tal * Math.pow(10, decimaler), 10) /
Math.pow(10, decimaler);
}

alert(afrund(7/3, 3));
</script>

Hvis du vil have 2.5 vist som 2.500, så må du selv sætte nuller
efter inditl længden er rigtig.

mvh Torben

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 27-05-02 21:32

Hej igen

Glemte lige et eksempel.

var anyString="Netscape"

//Til at subString Net
document.write(anyString.substring(0,3))
document.write(anyString.substring(3,0))
//Til at subString Cap
document.write(anyString.substring(4,7))
document.write(anyString.substring(7,4))