Re. Varmeproblem
Fra : goofy

Dato : 27-05-02 19:48

Hej NG

Jeg har tidligere ( den. 23.05 ) haft et indlæg ang. min cpu blev varm bios
viste 75 gr.
Jeg har imidlertid inst. et lille program som fulgte med på cd. fra ASUS.
Programmet måler temp. men jeg kan aktivere fra f. eks. proceslinien, altså
fri for at restarte for at kikke i bios.
Dette program viser 40-42 gr., iflg. min " guro" skulle det være samme måler
der bruges.
Men hvis jeg starter Nero op stiger temp. til 66 gr.
Den stiger også voldsomt ved andre programmers opstart.
Da min comp. gik ned var jeg ifærd med at brænde cd samt reg. mp3 filer i
min reg. program
Er det en for lille strønforsyning eller er det IBM hd.
Kan nogen hjælpe mig
Steen Vinbæk

Fra : Leony

Dato : 28-05-02 07:19

"goofy" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvis jeg starter Nero op stiger temp. til 66 gr.
> Den stiger også voldsomt ved andre programmers opstart.

Når du starter programmer arbejder cpu'en og der udvikles varme. Dette er
ganske normalt.

> Er det en for lille strønforsyning eller er det IBM hd.

Min psu (235 Watt) trækker det samme som din, bortset fra at jeg kører med
en P3 1000 Mhz.
Går din computer ned regelmæssigt?
Prøv at tage en kabinetside af. Hvis det forlænger tiden der går inden den
går i sort, så kunne det tyde på et varmeproblem.
Hvis du har mulighed for det så prøv med en anden og kraftigere psu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jonathan

Dato : 28-05-02 09:28

En 300W PSU, er at anbefale til dit setup.
Hvis den er mindre kan det betyde ustabilitet...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-05-02 11:47

"goofy" skrev
> Jeg har tidligere ( den. 23.05 ) haft et indlæg ang. min cpu blev varm
bios
> viste 75 gr.

Hvis den er blevet varmere med tiden, trænger den
måske bare til en rengøring?
Det er utroligt meget skidt der samler sig mellem
lamellerne i heatsink'en med tiden...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : goofy

Dato : 28-05-02 14:38

Hej Alle
Tusind tak for svarerne, jeg starter med en evt. rengøring derefter bliver
psu udskiftet

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk