Outsourcing af sikkerhed
Fra : Flemming Riis

Dato : 08-02-01 19:25

Nogle der har erfaringer med at outsource "ansvaret" for ens sikkerhed
mod nettet.

Det virker som scirt er denne type men har ikke hørt om nogle der har
erfaringer med dem, og inden man ringer og stiller dumme spørgsmål så

Vi har en 20-25 forskellige applikationer internt og et par servere ud
mod internettet med diverse services ,men det tager alligevel tid at
holde sig uptodate med evt patches og exploits , og når man alligevel
ikke er en haj bliver det jo ikke bedre end det alle andre kan læse
sig til hist og her.

Nogle der kender til en bix som man evt smider en lister over
benyttede os/applikationer till og så holder de øje med og man bør
opgradere/patche

deciderede audits er evt seperat.

mvh
Flemming Riis

Fra : Alex Holst

Dato : 10-02-01 17:03

Flemming Riis <flemming@riis.nu> wrote:
>Nogle der kender til en bix som man evt smider en lister over
>benyttede os/applikationer till og så holder de øje med og man bør
>opgradere/patche

SecurityFocus.com har en pager application hvor du fortaeller den hvilke
produkter du vil vide om sikkerhedsfejl i. Det kraever naturligvis at du har
tid til at laese og patche jeres systemer, og det lyder i virkeligheden som
om det er paa dette punkt at du har problemet.

Jeg kan anbefale at ansaette en person internt der udelukkende beskaeftiger
sig med sikkerheden af jeres systemer.

Fra : Flemming Riis

Dato : 10-02-01 17:10

On Fri, 10 Feb 2001 17:03:05 +0100, a@F-Control.Area51.DK (Alex Holst)
wrote:

>SecurityFocus.com har en pager application hvor du fortaeller den hvilke
>produkter du vil vide om sikkerhedsfejl i.

Jeg får fra dem og en håndfuld andre steder fra.

>Det kraever naturligvis at du har tid til at laese og patche jeres systemer,
>og det lyder i virkeligheden som om det er paa dette punkt at du har problemet.

Ja og Nej, patchning er stort set automatisk når den er "fundet" så
udrunlings tiden er ikke et issue men tiden til at holde sig up to
date er ikke noget jeg har /desvære.

>Jeg kan anbefale at ansaette en person internt der udelukkende beskaeftiger
>sig med sikkerheden af jeres systemer.

Det ville være lækkert men er umiddelbart ikke realistisk,

Tak for respons.