Rediger Profil
Fra : Rainbow

Dato : 27-05-02 19:03

Hej
Hvordan kan jeg laver jeg en funktion hvor en bruger kan
rette sin Profil ??? Jeg har en opret profil som ligger profilen
i en database men nu vil jeg gerne vide hvordan jeg laver sådan
at man selv kan rette i sin profil.

Venlig Hilsen rainbow

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-05-02 19:23

On Mon, 27 May 2002 18:03:28 +0000 (UTC), Rainbow
<esbenlv@hotmail.com> wrote:

> [...]
>rette sin Profil ??? Jeg har en opret profil som ligger profilen
>i en database men nu vil jeg gerne vide hvordan jeg laver sådan

Jeg forstår ikke helt, hvad dit problem er?
Du kan oprette en profil, men ved ikke, hvordan den skal ændres?

Hvis det er det, så skal du igennem noget i retning af:
- checke, at brugeren har lov til at rette
- lave en side, der dels viser de nuværende data, dels giver
muligheder for at indtaste/vælge ændringer. Her kan der evt. laves
client-side validering på de indtastede data.
- lave en "bekræft-side", der både viser de gamle data og de nye,
brugeren har indtastet/valgt + giver mulighed for enten at bekræfte
eller gå tilbage og foretage ændringer. Siden bør indeholde
serverside-validering.
- ved Bekræft indsættes de nye data i databasen, og der kvitteres
overfor brugeren, når de nye data er korrekt indsat.

Hvis nogen af disse "del-opgaver" giver problemer, så spørg igen, hvis
ikke du kan løse dem selv :)

Good luck

--
Jørn Andersen,