Ram i Compaq
Fra : John Olsen

Dato : 27-05-02 17:41

Min pc-er er en Compaq Presario 4540, med 16 mb ram på bundkortet, og
16 mb. i soklen. De 16 mb har jeg udskiftet med 32 mb.
Når den starter, finder den kun 32 mb ram ialt.
Når jeg genstarter pc-eren, finder den alle 48 mb.
Er der nogen, som har en god ide?

jo

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 27-05-02 21:41

Ja undskyld jeg spørger og det er ikke for at være arrogant, men du er
sikker på at det er samme type RAM du har i begge slots?
I visse gamle PC'ere er der slots til både EDO og SDRAM og du kan ikke bruge
begge dele på samme tid.
Hvis det er tilfældet at du har samme type RAM i begge slots og det er samme
interface vel at mærke, så ved jeg beklageligvis ikke hvad der kan være galt

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus

Fra : John Olsen

Dato : 27-05-02 23:25

I instruktionsbogen står, at der kan installeres SDRAM, og min
bekendte, som jeg har fået den nye ram-klods af, påstår at det også er
SDRAM, så udgangspunktet er: - ens ram.
Interface ... ?
(- ja, undskyld, men jeg har ikke så meget forstand på det! Men det er
vel også det Nyhedsgruppen er til for!)

Fra : H.C. Bruus VACC-DK

Dato : 28-05-02 08:03

Et interface er ganske enkelt om det er til SDRAM eller EDO RAM (hhv. 164
pins eller 72 pins) men da dine RAM er SDRAM så kan det ikke være
nedennævnte som er årsagen.

Håber der er et andet geni der vil træde til med nogle forslag.

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus