struct til char...
Fra : Christian RD

Dato : 27-05-02 15:39

Hej Ng

jeg har en struct...

typedef struct{
char sourceAddress;
char destinationAddress;
char netData;
}netPacket;

netPacket netPacket1;

denne struct skal sendes over seriel porten, og sendserial() funktionen kan
kun tage et array af char som parameter. Derfor skal jeg have castet min
netPacket struct til et char array! -Men jeg ved ikke hvordan, har prøvet
noget lignende det her:

char text[x] = (char)netPacket1;

men det virker ikke!

Håber nogle vil hjælpe.
mvh Christian

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 27-05-02 17:12

"Christian RD" <crda00@kom.auc.dk> wrote in message
> Hej Ng
>
> jeg har en struct...
>
> typedef struct{
> char sourceAddress;
> char destinationAddress;
> char netData;
> }netPacket;
>
> netPacket netPacket1;

char *ptr = (char*)&netPacket1;

Fra : Byrial Jensen

Dato : 27-05-02 17:22

Christian RD <crda00@kom.auc.dk> skrev:
> [...]
> netPacket struct til et char array! -Men jeg ved ikke hvordan, har prøvet

Nej. Du kunne lave char pointer og lade den pege på netPacket1:

char *text = (char *) & netPacket1;

Formelt set er der ingen garanti for at det virker, men jeg har
svært ved at forestille mig en C-implementation hvor det ikke
virker.

Hvis man vil være på den helt sikre side[1], bliver man dog nødt til
at kopiere de 3 char-værdier over i en char-array.

Fodnoter:

[1] Eller af princip ønsker lave pæn kode[2]

[2] Et godt princip at have!

Fra : Christian RD

Dato : 27-05-02 17:56

"Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> wrote in message

> [2] Et godt princip at have!

Det var lige præcis derfor jeg ville lave det i en struct :)
-og tak for svarene...