Ændre størrelsen på en partition?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 27-05-02 13:12

Fra : tommy

Dato : 27-05-02 15:25

On Mon, 27 May 2002 14:11:55 +0200, Jan Eliasen wrote:

> Hejsa
>
> Findes der et program til linux der kan ændre størrelsen på en partition
> uden at slette nogen data? Jeg har en redhat 7.2 at gøre godt med. Det
> er en fat32 partition der skal gøres mindre og så skal der oprettes en
> ext2-partition på den ledige plads.

Fips som ligger på din Redhat cd kan resize din harddisk.

Hilsen tommy

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-05-02 15:26

tommy <tommy@linux.coolscreen.dk> writes:

> Fips som ligger på din Redhat cd kan resize din harddisk.
Er det egentligt ikke kun til dos?

Fra : Kent Friis

Dato : 27-05-02 18:28

Den Mon, 27 May 2002 16:25:04 +0200 skrev tommy:

>Fips som ligger på din Redhat cd kan resize din harddisk.

Cool, kan den også gøre harddisken større, eller kun mindre? Jeg har en
gammel 1.6 GB Western Digital harddisk, som jeg gerne vil have resizet
til en 160 GB

Mvh
Kent
--
Object orientation: the idea, that humans find it easier to understand
"you.car.engine.start" than "start your car engine".

Fra : Jan Eliasen

Dato : 27-05-02 16:08

Fra : Jan Eliasen

Dato : 27-05-02 19:41

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-05-02 22:13

Jan Eliasen wrote in
<Pine.GSO.4.44.0205271410350.21604-100000@borg.cs.auc.dk>:
> Findes der et program til linux der kan ændre størrelsen på en partition
> uden at slette nogen data?

Jeg plejer at bruge parted.

--
Mvh.