To Nye Beboere
Fra : Ming

Dato : 08-02-01 18:28

Jeg skrev for et par dage siden hvor jeg søgte et par killinger.

Kattens Værn på Frederiksberg havde et par til overs, så nu er vores
husstand blevet to individer større.

Det drejer sig om en gråstribet pige på 3 1/2 måned der har fået navnet
Sally, og en helt sort dreng, Svendsen, på 4 1/2.

De ville helst have de skulle samme sted hen da de var ret knyttede til
hinanden på internatet, selv om de ikke er søskende.

Sally er en rigtig kælemis. Da vi fik hende hjem i går lukkede vi dem ind på
soveværelset, så de lige kunne vænne sig til et rum til at starte med. Efter
få minutter kom Sally frem fra deres skjul under sengen, begyndte at ælte
gulvtæppet og spinde.

Det er først i dag vi har fået lov til at kæle med Svendsen. Han kommer kun
når vi kæler med Sally, så bliver han lidt jalou og vil kæles. Når hun går
så vil han ikke kæles mere.

Det var en helt speciel oplevelse da jeg vågnede kl 1 i nat med en lille grå
killing rullet sammen i min armhule!

Selv om det er meget sødt, er der så noget man kan gøre for at undgå at
misserne overnatter i sengen med os?

Vi her kun en seng på 120 cm, så der er kun lige plads til os begge.

Venlig hilsen

Søren & Ninette

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 08-02-01 18:56

Tillykke med familie-forøgelsen !! Mht. til sengeliggende katte så er der
nok kun en vej... Luk døren eller accepter ( og nyd ) at misserne ligger i
sengen... Vi har 5 katte i vores smalle seng... og den gang vi havde hund,
lå der også en dopperman... man vænner sig til at skulle trække i dynen for
at få den over sig, når den er blevet invaderet af misserne...

Ellers ?? Tja... er der andre som har nogle forslag.. ??

Knus fra Pia og de senge-liggende katte..

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Ming <ming@here.dk> skrev i en news:95ukvi$1akr$1@news.cybercity.dk...

Fra : Gidde

Dato : 08-02-01 19:07

Hejsa
Tillykke med misserne!
Ang. senge-problematikken, så tror jeg også det er svært at undgå, medmindre I
lukker døren På den anden side...siden Laban har fået sit "træ", hvor han
kan sove i 2 meters højde, vælger han oftere og oftere det. Han lå ellers helst
klods op ad næsen på mig, hvilket faktisk kan genere mig lidt, da jeg så
indimellem har fornemmelsen af at indånde støv....Freja vælger altid at ligge
helt nede i fodenden, udenfor dynen...faktisk lige ved kanten, hvilket ikke
generer overhovedet.
Jeg har lidt svært ved at beslutte mig for, hvad jeg foretrækker, eftersom jeg
på den ene side ikke gider øge risikoen for allergi og på den anden side er det
jo en stor tillidserklæring, når misseren vælger at sove tæt op ad en.
Dog...måske en radiatorseng vil være mere tiltrækkende, da katte jo efter
sigende skulle elske at sove tæt op ad en lun radiator?! Det kræver naturligvis
at I ikke har gulvvarme. Jeg mener på Nina El Falakis hjemmeside at have fundet
et link til en norsk eller svensk side, hvor man kan finde en opskrift på en
hjemmelavet (og sandsynligvis billig) radiatorseng - udover at pågældende side
rummer alskens andre spændende opskrifter for gør-det-selv-folket!
Mvh. Gitte

Fra : jetpool

Dato : 08-02-01 21:41

Mine kommer i soveværelset, men efterhånden ligger de ikke i sengen, men ude
på badeværelset gulvet, hvor der er varme, nogle gange inde isenge, somme
tider i stuen det er lidt forskelligt, men til at begynde med sov de i
sengen begge to,
mvh.
--
Mor til Venus og Freja

Ming <ming@here.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95ukvi$1akr$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-02-01 22:26

Hej Ming

I vænner jer hurtigt til at sove på 10 cm

Min sidste lille nye, sover som den eneste af mine katte i sengen, altid ved
mine knæ. Da hun ofte falder i søvn ovenpå dyren mellem mine ben har jeg
fundet på gymnastiske øvelser jeg ikke troede jeg kunne udføre, når jeg skal
vende mig

Som svenskerne siger: Kisser är för goa

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : N/A

Dato : 09-02-01 11:04

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-02-01 11:04

Du bruger sv: i dine svar til gruppe, de fleste danske servere filtrerer din
meddelelse fra så

Du kan løse det ved enten :
1. Opgradere din OE til version 5.0 /enten hos mikeysoft eller købe et
pc-blad
2. abonnere på dk.binaer og søge på OEfix.exe, og så hente og køre den

Bare for din egen skyld ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Ulla

Dato : 09-02-01 21:53

Henrik Pedersen <misbams-miauu@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:960f9o$uq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> meddelelse fra så
>
> Du kan løse det ved enten :
> 1. Opgradere din OE til version 5.0 /enten hos mikeysoft eller købe et

Jeg har 5.0 og har indtil videre ikke haft noget problem. Pludselig begynder
OE at skrive Sv: i stedet for Re:.... Grrr....
Jeg vil rette det manuelt til jeg finder en anden løsning, men bær over med
mig hvis jeg glemmer det.... Pleaze..

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-02-01 00:11

ok men det var nu mest for din egen skyld ;)))
jeg syntes jeg så et link længere oppe så måske har du rettet bøffen nu..??

Grunden er såmænd at cc-newsserver ikke filtrerer sv fra når det kommer fra
en anden udbyder, men de andre gør det. Og der er vel lige med det her ikke
noget værre end ikke at kunne se sine svar ;((

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Ulla

Dato : 15-02-01 17:23

> [...]
ikke
> noget værre end ikke at kunne se sine svar ;((

Fejlen er rettet. Jeg kunne sagtens se mine egne svar, det største problem
var at ingen reagerede på dem....
Jeg undrer mig bare stadig over at OE pludselig skrev Sv: i stedet for
Re:..... Nå, nu virker det i hvert fald.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-02-01 22:50

> [...]

> misserne overnatter i sengen med os?
>
> Vi her kun en seng på 120 cm, så der er kun lige plads til os begge.

Hejsa

Ja som før nævnt i denne tråd, så må i holde døren lukket.

Men jeg må dog indrømme at da vi gjorde det, da vi fik Neo i hus, bukkede
vi under for hans flere dages højlydte klagen og kradsen så vildt på døren,
at vi nærmest troede at han ville flå den af. Siden da har han sovet hos os
i sengen og ahhhhhh det er da så hygsomt.
Også om morgenen, hvor han kommer og ælter en godt og grundigt + en højlydt
brummen i øret. Dejligt!!!

Joan

Fra : Stine

Dato : 09-02-01 02:01

Hej
Til lykke med de "små"
Hmmm.. som de andre skriver - luk døren eller væn jer til misserne i
sengen. Mine to gamle katte sov hos mig - og heldigvis for det - da det
sketet flere gange, at det var deres skyld at jeg ikke sov over mig. De
vækkede mig trofast til tiden hver morgen -det var jo spisetid *SS*
Stine

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-02-01 14:44

"Ming" <ming@here.dk> skrev:

> Det drejer sig om en gråstribet pige på 3 1/2 måned der har fået navnet
> Sally, og en helt sort dreng, Svendsen, på 4 1/2.

Det lyder som en beskrivelse af mine to katte - også mht. væremåde.
Hvis pigen så ender med at være rigtig lille og den sorte med at
være stor og langbenet, så er det lige i øjet.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-02-01 22:37

> Vi her kun en seng på 120 cm, så der er kun lige plads til os begge.

Køb en større seng - det er nemmere end at holde miveriet ud i flere uger
fordi de vil ind. På den anden side, mine gider ikke rigtigt være i sengen -
jo, de går med i seng om aftenen, men ikke meget mere en et kvarters tid, så
er det sovetid. Værre om morgenen. Boris kommer glad en pote i øjet på mig,
så jeg lukker dem op - så er det nemlig kæletid. Det sker, at jeg ikke
bryder mig voldsomt om det - især kl. 6 søndag morgen.....

Mvh Maria