Dato problem
Fra : Peter

Dato : 27-05-02 12:02

Hej
Jeg skal have indsat et record i en database hvor datoen er
afhængig af hvad brugeren vælger på den forgående side.

jeg bruger følgende dato script - som virker perfekt:

<%
Function ConvertDate(dtmDate,intFormat)
' intFormat kan have 2 værdier. 0 eller 1
' 0 = Returnerer dato og tid
' 1 = Returnerer kun dato

OutDate = DatePart("yyyy", dtmDate) & "-" & DatePart("m",
dtmDate) & "-" & DatePart("d", dtmDate)
OutTime = DatePart("h", dtmDate) & ":" & DatePart("n", dtmDate) &
":" & DatePart("s", dtmDate)

If intFormat = 0 Then
strOut = OutDate & " " & OutTime
ElseIf intFormat = 1 Then
strOut = OutDate
End If

ConvertDate = strOut
End Function
%>

Men hvis nu brugeren har valgt "7 dage" hvordan får jeg den så
til at skrive datoen 7 dage frem i databasen??.

brugeren taster bare antal dage ind i et alm. form felt.

Mvh

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-05-02 13:08

"Peter" <pht@hotmail.com> wrote in message news:act3nc$bh7$1@sunsite.dk...
> til at skrive datoen 7 dage frem i databasen??.
> brugeren taster bare antal dage ind i et alm. form felt.

Kig på dateadd funktionen:

<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsfctdateadd.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : peter

Dato : 27-05-02 13:34

hmm der havde jeg også været inde

Men hvis jeg f.eks. skriver + 7 så ligger den godt nok 7 dage til men hvis
det passer med at måneden skifter - så bliver måneden ikke skiftet i
databasen den skriver den rigtige dato men kan ikke skrifte fra maj til juni.
Så det bliver den rigtige dato men forkerte måned.

hilsen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-05-02 17:18

On Mon, 27 May 2002 11:02:04 +0000 (UTC), Peter <pht@hotmail.com>
wrote:

>Jeg skal have indsat et record i en database hvor datoen er
>afhængig af hvad brugeren vælger på den forgående side.
>

>jeg bruger følgende dato script - som virker perfekt:
<SNIP script>

Hvad mener du med, at det virker perfekt? Så vidt jeg kan se, ændrer
du datoen til en streng, hvilket bare gør det besværligt at beregne på
dine dato-/tids-angivelser.
Sørg i stedet for, at din database gemmer tidsangivelser i
dato/tid-format, det sparer dig for en masse afledte problemer.

Til gengæld skal du sikre dig, at dit script holder sig til den
rigtige sprog-kode, hvilket nemmest gøres ved at indsætte følgende i
toppen af dit script:

Session.LCID = 1030

- hvis det altså er dansk format, du arbejder i.

Se i øvrigt:
- som bl.a. indeholder en simpel funktion til at indsætte
tidsangivelser i din SQL-streng.

>Men hvis nu brugeren har valgt "7 dage" hvordan får jeg den så
>til at skrive datoen 7 dage frem i databasen??.

Hvis du havde beholdt din dato/tid i det rigtige format, kunne du bare
bruge DateAdd-funktionen.

Good luck

--
Jørn Andersen,