aflæse radiobutton uden at trykke send
Fra : brianstrate

Dato : 26-05-02 22:52

jeg har lavet en form hvor brugerne kan ændre diverse indstillinger for
hvordan de ser min hjemmeside og som så gemmes i en database. Det er
blandt andet muligt at vælge mellem 5 baggrundsfarver via 5 radiobutton
men de skifter først når man trykker send, men jeg ville gerne have dem
til skifte farven med det samme man trykker på en af de 5 knapper,
men jeg har ingen anelse om hvordan jeg gør det. så HJÆLP mig.
jeg er ingen ørn til ASP så nogle eksempler ville være rare.

Mvh Brian

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 26-05-02 23:02

"brianstrate" <brianstrate.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg har ingen anelse om hvordan jeg gør det. så HJÆLP mig.
> jeg er ingen ørn til ASP så nogle eksempler ville være rare.

Du får nok mere hjælp i dk.edb.internet.webdesign.clientside :)

Fra : Torben Brandt

Dato : 26-05-02 23:03

brianstrate wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> men jeg har ingen anelse om hvordan jeg gør det. så HJÆLP mig.
> jeg er ingen ørn til ASP så nogle eksempler ville være rare.

Så er det jo godt, at det ikke er ASP du skal have gang i :) men i stedet
noget JavaScript. Spørg i d.e.i.w.clientside

Jeg tror det må være noget med at sætte en onChange på din radio-button,
og så bruge noget i retning af
document.body.bgcolor = 'red';

[NB! det er overhovedet ikke testet, og det virker nok heller ikke, men
det er princippet i det du gerne vil]

Husk at du ikke får ændret i databasen, før du trykker 'send'.

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Lundfald

Dato : 27-05-02 20:27

"Torben Brandt" <torben@actuar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er princippet i det du gerne vil]
>
> Husk at du ikke får ændret i databasen, før du trykker 'send'.

Eller noget "OnSelect -> send til database" noget. Men du skal stadig have
fat i clientside gruppen.

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops