Danmarksglobus, Piet Hein? Poul Henningsen~
Fra : Hans Schou

Dato : 26-05-02 22:16

Hej

Nu er dette spørgsmål ikke lige billedkunst, men lidt der hen ad.

Et satirisk TV-program havde for år tilbage en danmarksglobus som logo
eller noget i den retning. Det var en lille globus hvor danmark fyldte
den ene side og resten af verden den anden. Jeg er selvfølge af den
opfattelse at verden rent faktisk ser sådan ud

Men hvem lavede denne globus? Umiddelbart ville jeg have troet at det
var PH (Poul Henningsen) som var en kendt samfundsrevser, men så burde
den vel have været med i bogen "Lysmageren", hvor jeg altså ikke kunne
finde den.

Den kunne også været lavet efter PH's død, og så ville det nok nærmere
have været Piet Hein der kunne have lavet den.

Kan nogen bringe mig nærmere?

Eller rettere, hvor finder jeg et billede af den?

mvh/hans