Kystflue grej
Fra : Brian

Dato : 26-05-02 21:21

Jeg påtænker at starte med noget kystfluefiskeri, jeg har prøvet en lille
smule fluefiskeri en gang for længe siden

nu er det jeg godt kunne tænke mig nogle tips til hvilket grej jeg skal gå
ud og investere i for at få et fornuftigt sæt som ikke koster det meste af
en eskadrille F-16 fly

jeg tænker specielt på stang, hjul og line og forfang
hvilke erfaringer har i omkring fornuftigt grej

nu ved jeg godt at nogle her nok vil anbefale mig at læse enten den ene
eller den anden bog, men det er lidt nemmere her specielt hvis der er noget
man gerne vil have uddybet

Med venlig hilsen

Brian

\|/
(o o)
--ooO--(_)--Ooo--
Raptor Was Here

Fra : Kalle

Dato : 26-05-02 21:58

Hej Brian

Jeg har købt et sæt hos Huntershouse.dk . fluestang i valgfri størrelse,
hjul med 2 ekstra spoler + 3 liner for 800 kr. + forsendelse. Det er et godt
køb. Stangen er 3-delt og er tilpas blød uden at være "slatten".
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-05-02 13:08

Brian wrote:

> [...]
> ud og investere i for at få et fornuftigt sæt som ikke koster det meste af

Se her bevæger du dig ud i en sand jungle, der er sammenhæng mellem
pris og kvalitet.Men men, jeg ville uden tøven købe en Loop blackline
kl 7. til 1100 kr.
Hvis altså du er relativ ny,og du vil ha en rigtig god kyststang mange år
fremover
til en rigtig fornuftig pris..
Jeg vil våge den påstand at stangen kan, hvis fiskerens evner følger trop,
90 % af hvad de helt dyre stænger til 5000 kr og opefter kan.
Stangen scorer også helt i top i de sammenlignende test,der er lavet
af stænger i den prisklasse.
At købe et sæt eller en stang til 400-700 kr er efter min mening
spild af penge.Hvis du fatter bare den mindste interesse for
kystfluefiskeri, vil du lynhurtigt fortryde dit køb.
Og hvis du ikke har råd, ville jeg i dit sted spare
op og vente akkurat lige så lang tid, det tager at oparbejde den
fornødne kapital..

Med non-kommerciel

Peter Jensen

Fra : Brian

Dato : 27-05-02 23:06

Jeg havde regnet med et budget der lå inden for 3500-4000,- for stang hjul,
liner
men det vigtigste er at det funker godt, også mere end den første sæson,
noget man kan "vokse" lidt sammen med

Jeg har prøvet at købe billigt før, til stor fortrydelse

Mvh. Brian

Fra : Henric

Dato : 28-05-02 12:10

Poo12 SSD. Klass 7. 9 fot. Med guidlines pounch fluglina.
kastkanon.
/H