HJÆLP min Plextor brænder virker ikke!!
Fra : Stefan Nielsen

Dato : 26-05-02 17:09

Jeg er efterhånden ret desperat. Købte for en måneds tid siden en Plextor
401240A, jeg smed den i min maskine og det hele virkede, krævede godt nok en
opgradering af Nero.

Brænderen kørte fint indtil jeg for et par uger siden foretog en tiltrængt
formatering, herefter har jeg ikke fået den til at virke.

I den nyeste version af Nero (5.5.8.2, som skulle understøtte 401240A)
bliver programmet ved med at sige mine medier ikke er writeable. Har forsøgt
med 3 forskellige slags, så det er der ingen hold i, skiverne virkede
desuden også før jeg formaterede.

Jeg har forsøgt mig med den nyeste version af Easy CD Creator, men der får
jeg mystiske Windows errors når jeg forsøger at starte programmet.

Det skal siges at jeg sagtens kan bruge brænderen som CD-ROM til diverse
spil.

Brænderen:
PX-W4012A

Mit system:
Windows 2000 Pro - Fuldt opgraderet (SP2)
TB 1200
ASUS A7V133
896MB PC133 SDRAM
3 x IBM diske af i alt 160GB

Hvad i _fan_ kan der være galt, HJÆLP... jeg er ved at gå totalt amok!

- Kiwi

Fra : Bent Lylloff

Dato : 26-05-02 17:41

"Stefan Nielsen" <stef@pelsmid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 896MB PC133 SDRAM
> 3 x IBM diske af i alt 160GB
>
> Hvad i _fan_ kan der være galt, HJÆLP... jeg er ved at gå totalt amok!

Jeg har været ude for noget ligende, købte samme brænder som din, men kunne
ikke indstallerer den på en Celeron 400,/WIN98/ Intel bundkort) ligemeget
hvad jeg gjorde, brugte alle opdateringer til Nero og Easy CD, men drevet
kunne kun bruges til alm. cd-rom drev.
Det var en anden maskine jeg skulle indstallerer den på, så jeg prøvede at
installere den på min egen P4 1800 (WINXP/MSI bundkort), overhovedet ingen
problemer!!
Kan det være noget med bundkortene ????.
Jeg har søgt på de respektive hjemmesider, og det hele skulle være
kombatibelt, men er det ikke.
Jeg vil ger ne hørerom andre har haft ligende problemer med den brænder?
MVH
Bent

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-05-02 11:09

> [...]
>
> Brænderen kørte fint indtil jeg for et par uger siden foretog en tiltrængt
> formatering, herefter har jeg ikke fået den til at virke.

Jeg tror du mangler en ASPI-driver.
Prøv at downloade og installere denne her:
<http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=%2fOperating
+System%2fMicrosoft+Windows+2000&filekey=aspi_v470.exe>

Det er den sidste nye.
Maskinen vil i hvert fald ikke tage skade af det!

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-05-02 11:15

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror du mangler en ASPI-driver.
> Prøv at downloade og installere denne her:

<http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=%2fOperating
> +System%2fMicrosoft+Windows+2000&filekey=aspi_v470.exe>

Lim lige selv linket sammen!
Outlook express kan altså bare ikke lide lange links

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 27-05-02 11:56

> Lim lige selv linket sammen!
> Outlook express kan altså bare ikke lide lange links
>
> Mvh
>
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger

Nope! Det kan OE bestemt ikke. Brug evt. derfor www.makeashorterlink.com
så får du dette link i stedet:

http://makeashorterlink.com/?T576251F

/Kenneth

Fra : Kenny

Dato : 27-05-02 19:50

<http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=%2fOperating

> Lim lige selv linket sammen!
> Outlook express kan altså bare ikke lide lange links

Stefan postede denne tråd på mine vegne da jeg havde problemer med dette.

Tak for rådene, har hentet og installeret denne ASPI driver, dog uden held..
Jeg får stadig den latterlige fejl omkring mine medier ikke er writeable.
(suk)

- kiwi

Fra : Deaster

Dato : 27-05-02 20:04

"Kenny" <kiwi@arewin.dk> wrote in message news:actv2f$6vf$1@sunsite.dk...

> [...]
held..
> Jeg får stadig den latterlige fejl omkring mine medier ikke er writeable.

Prøv at finde 4.60 driveren istedet, den skulle være mindre problemfyldt end
4.70.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : nevermind

Dato : 27-05-02 14:41

On Mon, 27 May 2002 12:08:55 +0200, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>+System%2fMicrosoft+Windows+2000&filekey=aspi_v470.exe>
>
>Det er den sidste nye.
>Maskinen vil i hvert fald ikke tage skade af det!

hvad skal han med aspi drivere når det er en IDE brænder?

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 27-05-02 16:37

nevermind wrote:

> hvad skal han med aspi drivere når det er en IDE brænder?

Alle IDE-brændere bruger en SCSI-emulering, således at de egentlig
optræder som SCSI-enheder.
SCSI-emuleringen er en integreret del af ASPI-driveren.