PSU og støjdæmpning
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 26-05-02 15:09

Hej NG.
Jeg har et Aopen HQ45 kabinet og det er den originale strømforsyning som
sidder i. Dette er kun en 230 W. Dette mener jeg er et problem når jeg har
en XP 1700+, samt brænder og DVD-drev i computeren. Derfor ville jeg gerne
have sat en 300 W PSU i.
Desuden ville jeg gerne have computeren til at blive så støjsvag som muligt.
Spørgsmålet er så:

1. kan jeg sætte en hvilken som helst ATX 300 W strømforsyning i? f.eks en
billig JNC til 250 kr. (set på edbpriser) eller skal det være en original
Aopen til 450.
2. med hensyn til lyddæmpningen: Der har her i gruppen været meget tale om
pabst blæsere. Er det muligt at skifte den sikkert ret larmende PSU køler på
den nye PSU med en mindre støjende Pabst PSU køler.
3. med hensyn til pabst-kølere: Er det som på edbpriser hedder en
kabinetkøler en PSU køler eller hvad er det.
4. Kan man få pabst kølere også til CPU'en.
5. Hvor er det bedst og billigst at købe Pabst-kølere

på forhånd tak Jimme