Kommunikation med PC fra telefon
Fra : Carsten Madsen

Dato : 26-05-02 14:54

Hvilket noget hardware og software skal jeg bruge for at snakke med min PC
fra en trykknaps-telefon?

Jeg vil kunne indtaste nogle koder som PC'en så skal reagere på. Jeg skal
nok bruge et slags modem, men hvad ellers? Links til information vil også
være velkomne.

Også opslået på Eksperten: http://www.eksperten.dk/spm/216260

MVH
Carsten

PS: Jeg vil programmere i Java (Evt. Delphi eller C++)

Fra : Anders Borum

Dato : 26-05-02 19:32

"Carsten Madsen" <carstensm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok bruge et slags modem, men hvad ellers? Links til information vil også

Goddag Carsten

En mulighed er at bruge et modem der understøtter Rockwell voice
kommandoerne som er beskrevet på siden
http://www.zoltrix.com/PUBLIC/MODEM/ATmanual/ATVROCK.HTM
Der findes mange modem til ret små penge som gør dette.

Hvordan du så snakker med modemet i Java er der sikkert andre der kan
hjælpe med. Måske Java Communications API kan bruges, men det kan
også tænkes at du bare kan snakke med serielporten som om det er en
fil.

Anders

Fra : Carsten Madsen

Dato : 27-05-02 07:16

> En mulighed er at bruge et modem der understøtter Rockwell voice
> kommandoerne som er beskrevet på siden
> http://www.zoltrix.com/PUBLIC/MODEM/ATmanual/ATVROCK.HTM
> Der findes mange modem til ret små penge som gør dette.

Kan man bruge et almindeligt modem når det kun drejer sig om at modtage
DTMF-toner?
Kan alle modemer ikke ringes op?

> [...]
> hjælpe med. Måske Java Communications API kan bruges, men det kan
> også tænkes at du bare kan snakke med serielporten som om det er en

Tjah, i windows kiggede jeg lige på TAPI (Telephone API) som har de
funktioner jeg søger (sende og modtage).
Java må næsten have noget tilsvarende (kommunikation med et modem).

Carsten

Fra : Anders Borum

Dato : 27-05-02 15:50

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-05-02 17:45

On Sun, 26 May 2002 15:54:04 +0200, Carsten Madsen <carstensm@hotmail.com>
> [...]
>
> MVH
> Carsten
>
> PS: Jeg vil programmere i Java (Evt. Delphi eller C++)

Prøv at søge på "soundcard dtmf decoding". Desuden skal en ikke telefoncentral
tilkoblet telefon spændingsforsynes på en list speciel, men ikke særlig
kompliceret måde, for at kunne aflyttes af lydkortet.

--
-- Benny
   A computer won't make you less oddbit.