pege subsub.sub.dk til interne maskine
Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-05-02 13:42

Hej NG

Jeg har som router en RH7.1 stående mellem mit interne net og min NetExpres
forbindelse med atm-kort. Denne kører Apache, iptable m.m..
Jeg har nu brug for at bruge en IIS, som jeg har kørende på en maskine på
mit interne net.
Hvordan er det nu lige jeg peger minmaskine.mitdomæne.dk ind på den interne
maskines port 80?

På forhånd tak

- Lars

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-05-02 20:08

Lars Kristensen wrote:

> [...]
> mit interne net.
> Hvordan er det nu lige jeg peger minmaskine.mitdomæne.dk ind på den

$WAN=ppp0
$IIS=192.168.1.2
$IPTABLES=/sbin/iptables
$IPTABLES -A PREROUTING -i $WAN -p tcp --dport 80 --syn -j DNAT \
--to-destination $IIS

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-05-02 20:10

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> $WAN=ppp0
> $IIS=192.168.1.2
> $IPTABLES=/sbin/iptables
> $IPTABLES -A PREROUTING -i $WAN -p tcp --dport 80 --syn -j DNAT \
> --to-destination $IIS

Forreten: Ovenstående kan du ikke, hvis apache skal lytte på port 80 på
$WAN. Så er du nødt til at implementere noget apache-proxy-grams (jeg har
ingen anelse om hvordan eller om det overhovedet er muligt) eller bruge
hhv. port 80 og 81 til apache og IIS.

/Rasmus

There are three kinds of lies:
lies, politics and statistics.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-05-02 20:28

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> $WAN. Så er du nødt til at implementere noget apache-proxy-grams (jeg har
> ingen anelse om hvordan eller om det overhovedet er muligt) eller bruge

Takker.

Jeg må snart få sat mig ordentlig ind i iptables

- Lars