Dual PII 400Mhz viser 50% CPU Usage
Fra : Lars Kvorning

Dato : 26-05-02 12:41

Hej NG

Jeg har installeret Windows 2000 Server på en maskine med Asus P2B-D
bundkort og 2x400Mhz PII 400Mhz.

Når man i Task Manager klikker på fanebladet Performance ser man på CPU
Usage at den konstant viser 48-50%. På historikken viser den ene graf en
konstant brug på ca. 25% og den anden på ca. 75%. Vælger man så fanebladet
Processes vises alle processer at bruge 0% og System Idle Process viser 99%
Hvordan kan det være?? Arbejder CPU'erne "mod hinanden" på en eller anden
måde?

På forhånd tak!

Hilsen Lars Kvorning

Fra : Philip Søeberg

Dato : 26-05-02 12:50

Hvis du har installeret skumle services, så prøv at stoppe dem, én efter
én... det kunne være derfor.

- Philip

Fra : Madsen

Dato : 26-05-02 13:03

Lars Kvorning skrev:

> [...]
> på CPU Usage at den konstant viser 48-50%. På historikken viser
> den ene graf en konstant brug på ca. 25% og den anden på ca. 75%.

Har du set denne artikel(?):
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q241532

Madsen.

Fra : Snuttenborg

Dato : 26-05-02 14:53

Jeg har prøvet det samme. Det var en IDE port der var i stykker.
Jeg har samme bundkort.

Stig P

Fra : Mark Pallesen

Dato : 27-05-02 08:36

det er fordi Asus P2B-D(S) mainboardet ikke understøttet ACPI skift til MPS
Multiprocesser og det vil virke !

Fra : Lars Kvorning

Dato : 27-05-02 18:06

Hej

Tak for alle de gode svar - I ramte plet!

Men spørgsmålet er så: Hvad opnår jeg ved at lave mit bundkort (rework, som
ASUS kalder det) til ACPI-kompatibel??

Hilsen Lars

Fra : Madsen

Dato : 27-05-02 20:57

Lars Kvorning skrev:

> Men spørgsmålet er så: Hvad opnår jeg ved at lave mit bundkort
> (rework, som ASUS kalder det) til ACPI-kompatibel??

Ulempem ved ikke at køre med ACPI er at dvale/hibernate muligvis vil
volde problemer i Win2000/XP. Det gjorde det i hvert tilfælde på den
sidste pc jeg havde hvis BIOS heller ikke understøttede ACPI, som jo
har noget med strømstyring at gøre.
Når pc'en er fundet som en ACPI pc vil Win2000 og XP desuden kører med
IRQ-sharing hvor hardware kan deles om den samme IRQ-adresse. Det vil
sikkert heller ikke fungerer når du ikke kører ACPI. Om det så er godt
eller skidt er der delte meninger om.

Læs mere her: <http://makeashorterlink.com/?A3BF521F>

Madsen.