En knude og skal fole pluk veer.
Fra : Farmor Alice

Dato : 26-05-02 08:37

Hej
Myra skal snart fole, og i den forbindelse har vi vasket hendes yver. Her
opdagede vi at hun har en knude, lige før yveret. Er der nogen der ved hvad
det kan betyde? Hun har været meget urolig i nat, og er det stadig. Kan det
være pluk veerer ? Vi ved ikke helt hvornår det skal ske, fordi Myra jo er
fra Egeskov Marked. Det eneste vi ved er, at hun op til markedet 19
september 2001 havde gået på fold med en flok hingste i ½ år. Myra er kun
omkring 3-4 år og en lille shetlænder med en stang højde på omkring 74.

Håber nogen har et godt bud og kan komme med gode råd.

Mange hilsner
Farmor Alice

Fra : Tine Gade

Dato : 26-05-02 10:34

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 26-05-02 13:43

Tine Gade <tine@miba.auc.dk> wrote:

>Tror du ikke at det er navlen?!? Den sidder lige før yveret og ligner bare
>en knude?

Nemlig! Min Islænder har en knude netop der og mange har forskrækket
opdaget den. Men der ER altså bare navlen

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jeanette

Dato : 29-05-02 10:04

HEJ
jeg vil sige det samme som de andre. men har du set voks ?? på yveret
hvis du ser det så går der normalt 24 timer så foler den. du skal lige passe
på med at vaske dens yver for når du gør det kan du komme til at fjerne
voksen
men skriv venligst igen om hvordan det er gået om du har fået føl det er
altid dejligt at høre hvad folk får

Jeanette fra Galant horses / rengøring

Fra : Farmor Alice

Dato : 01-06-02 21:47

Hej
Her er alt stille og fredeligt, stadig ingen føl, men dyrlægen var hos os i
torsdags, for at se på en af de andre heste, der havde en hovbyld. Han siger
Myra skal have føl, vi skal bare have tålmodighed. Ja, jeg tænker hun nok
finder på at få det i næste weekend, for da tager Erling (min mand), Pippi,
(hund), Trisse (barnebarn) og jeg på en miniferie fra fredag til søndag. Så
det kunne måske ligne Myra at føde lige i den weekend. Vi får se.

Mange hilsner
Farmor Alice