Hvor ligger Thyholm ?
Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 25-05-02 21:35

Er der en venlig person med kendskab til Thisted Amt, som kan
sige mig i hvilket sogn dette ligger: Thyholm, Thisted Amt ??

Forekommer i FT-1850 Ramsing Sogn, Viborg Amt.

Krabsen melder pas!

Mvh
Ejvind Vestergaard

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 25-05-02 21:51

Prøv med www.thyholm.dk eller www.thyholm.net
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-05-02 22:22

Ejvind Vestergaard skrev:

>Er der en venlig person med kendskab til Thisted Amt, som kan
>sige mig i hvilket sogn dette ligger: Thyholm, Thisted Amt ??

Thyholm er den kommune jeg bor i.
Den sydligste 'ende' ef Thy.
Det var en del af Thisted amt men er nu i Ringkøbing amt.
Det er ikke et sogn men indeholder flere sogne.

Mon det var det, du spurgte om?
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.aner.dk/

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 25-05-02 22:52

On Sat, 25 May 2002 23:21:51 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

Mange tak for svaret.

>Thyholm er den kommune jeg bor i.
>Den sydligste 'ende' ef Thy.
>Det var en del af Thisted amt men er nu i Ringkøbing amt.
>Det er ikke et sogn men indeholder flere sogne.
>
>Mon det var det, du spurgte om?

Jeg er næsten færdig med FT-1850 Ramsing Sogn, Viborg Amt.
I denne FT findes "Thyeholm" og "Thyholm" nævnt flere gange i
Fødestedskolonnen.

Hvis en person i begyndelsen af det 19. århundrede blev født i
"Thyeholm", hvilket sogn i det gamle Thisted amt, er der tale om?

Mvh,

Ejvind Vestergaard

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-05-02 23:20

Ejvind Vestergaard skrev:

>Hvis en person i begyndelsen af det 19. århundrede blev født i
>"Thyeholm", hvilket sogn i det gamle Thisted amt, er der tale om?

Den var værre. Thyholm bestar af 5 sogne.
Hvidbjerg, Lyngs, Jegindø, Søndbjerg og Odby.

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 26-05-02 00:28

On Sun, 26 May 2002 00:20:22 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

Tak for det kvikke svar.

>Den var værre. Thyholm bestar af 5 sogne.
>Hvidbjerg, Lyngs, Jegindø, Søndbjerg og Odby.

Jeg har en tipoldefar født i Jegindø i 1810; måske skulle jeg
spørge ham?

Vi kommer det vist ikke nærmere, så jeg indtaster blot ordret,
hvad der står på mikrokortet fra folketællingsprotokollen, uden
nærmere forklaring.

Mvh
Ejvind Vestergaard

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-05-02 00:52

Ejvind Vestergaard skrev:

>Jeg har en tipoldefar født i Jegindø i 1810; måske skulle jeg
>spørge ham?

Han burde vide det. Han har vel email.

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 26-05-02 02:38

On Sun, 26 May 2002 01:52:18 +0200, Kaj Svenningsen

>Han burde vide det. Han har vel email.

Det har han da sikkert, men jeg har desværre ikke adressen. Vi
burde kunne slå den slags ting op i Kraks Vejviser.

Mvh
Ejvind Vestergaard