Brugere til MySQL
Fra : Søren

Dato : 25-05-02 21:11

Jeg har en MySQL database på en RedHat 7.3 maskine, der hedder xbase. Indtil
nu er det kun root der har fulde rettigheder til databasen, men nu skal jeg
have givet fulde rettigheder til en person mere. Jeg har derfor villet gøre
det v. hj. a. grant, men er lidt i tvivl om jeg gør det rigtig (fra
terminal):

mysql> GRANT ALL on xbase to lise 'localhost' identified by '123123'

hvor den, som også skal have adgang, har brugernavnet lise, password 123123
og connecter med localhost. Jeg har været ved at se i "Beginning databases
with MySQL", forlag Wrox, men er ikke sikker på om jeg gør det rigtigt. Er
der nogen i NG der kan hjælpe med det spørgsmål ?

Søren