"Pakkelogger"
Fra : BOM

Dato : 25-05-02 20:35

Hej nørder

Kan i anbefale mig et program der kan logge/vise mig indholdet af
netværkspakker over mit netkort?
Jeg skal bruge det til at lure nærmere på, for mig, skummel trafik som min
firewall brokker sig over, så det ka blive lidt nemmere at se hvad der skal
spærres/åbnes for.
Der må meget gerne være mulighed for at opsætte filtre/regler for hvad der
logges/vises, og det skal kunne køre på WinXP.

På forhånd tak

BOM

Ps.: Jeg er kun og absolut _kun_ i netværk med mig selv og min adsl-router,
og skal kun lure min egen trafik...

Fra : Philip Søeberg

Dato : 26-05-02 02:15

Jeg vil anbefale enten "Network Instruments Observer"
(http://www.networkinstruments.com/html/observer.html), eller "TamoSofts
CommView"(http://www.tamos.com/products/commview/)

Observer er klart den bedste, med et utroligt antal funktioner, men ligger
desværre også i den helt dyre ende af sniffere... koster 1290Euro eller
9.569,31Kr.

Commview er et simpelt stille program, der er ganske godt til simple
sniff-opgaver, og så koster det kun $99 eller 798,68 kr. :)

- Philip

Fra : Mike Ditlevsen

Dato : 26-05-02 14:35

On Sat, 25 May 2002 21:34:54 +0200, "BOM" <Aint@Got.Any> wrote:

> [...]
>Der må meget gerne være mulighed for at opsætte filtre/regler for hvad der
>logges/vises, og det skal kunne køre på WinXP.

En sniffer som jeg vil forslå er Etheral.
Fås ved http://www.ethereal.com
Dette er en Gratis Sniffer som dog udover at du skal havde Etheral
skal du også havde WinPcap hvis du vil fange pakker.
Fås ved http://winpcap.mirror.ethereal.com/
Som også er gratis..

mvh
Mike Ditlevsen

Fra : Philip Søeberg

Dato : 27-05-02 10:39

> [...]
> Dette er en Gratis Sniffer som dog udover at du skal havde Etheral
> skal du også havde WinPcap hvis du vil fange pakker.

Der også virker under XP ?

- philip

Fra : Mike Ditlevsen

Dato : 27-05-02 11:18

On 27 May 2002 10:39:01 +0100, "Philip Søeberg"
<philip@NOSPAM-diskomarked.dk> wrote:

>Der også virker under XP ?
Yepper ellers ville jeg ikke poste det som mulighed..
Men jeg køre selv med det ;)) så det er også afprøvet under XP.

mvh
Mike

Fra : Philip Søeberg

Dato : 27-05-02 11:29

> Yepper ellers ville jeg ikke poste det som mulighed..
> Men jeg køre selv med det ;)) så det er også afprøvet under XP.

.. cool.. må straks prøve...

- philip

Fra : BOM

Dato : 28-05-02 22:21

"BOM" <Aint@Got.Any> skrev i en meddelelse
> Hej nørder

-CUT-

Tak for jeres svar

Jeg har kigget det hele lidt igennem og er siden faldet over Iris fra Eeye
som har netop alle de muligheder jeg har ledt efter.

BOM

Fra : Martin Djernaes

Dato : 29-05-02 23:58

BOM wrote:
> Kan i anbefale mig et program der kan logge/vise mig indholdet af
> netværkspakker over mit netkort?

http://windump.polito.it/

Martin

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-05-02 04:55

Hej Martin Djernaes <martin@djernaes.dk>

>http://windump.polito.it/

Der er en Win32 inkarnation af tcpdump - rigtig god. Vær obs på at der
findes en grafisk version der hedder Analyzer svjh - den understøtter
i øvrigt traces fra windump - og formentlig den 'originale' tcpdump.

En anden god freebee ting til Win32 er Ethereal.

Må det koste penge er noget af det bedste Sniffer fra Network
Associates, men den er desværre lidt dyr - især hvis man skal have
Professional edition - og det skal man næsten have for at få væsentlig
bedre funktionalitet end f.eks. de ovenfor nævnte.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/