Pas på J. B. Trading. 2 ud af 3 CPU.er def~
Fra : stigbert

Dato : 25-05-02 19:15

2 ud af 3 CPU.ere fra J. B. Trading i Thorsø er DEFEKTE.
Jeg har handlet en del med J. B. Trading, men nu nægter det at bytte 2
defekte cpu.ere (AMD 1200 Duron og AMD XP 1600) under henvisning til,
at disse var fysisk beskadigede.
Beskadigelserne kan ikke ses med det blotte øje, men alene med lup.
Den ene cpu var død fra starten, mens den anden døde efter et kvarter.
Jeg har monteret et hav af cpu.er og har husket kølepasta og at tjekke
om køleren kørte, samt udvist stor forsigtighed i forbindelse med
monteringen. (i øvrigt var både MB og køler også købt hos JB)
J. B. Trading henholder sig til at AMD ikke vil tage cpu.erne retur,
hvis de er fysisk beskadigede.
Man oplyste samtidig, at AMD-cpu.erne var meget sårbare i forbindelse
med montering af køleren, men hvorfor oplyser J. B. Trading så ikke om
dette, og hvis AMD cpu.erne er så sårbare er der vel tale om en
produktfejl og så skal J. B. Trading vel bytte dem ?
Det kan vel ikke være meningen at man ikke kan montere en køler på en
cpu uden at den går i stykker, HVIS cpu.en i øvrigt ikke var defekt
ved modtagelsen.
Er der nogen af jer som tjekker cpu.en i lup når den kommer med posten
?
Den kan vel også være gået i stykker i posten. Hvem dækker så ?
Har andre haft lignende dårlige oplevelser med dette firma og har
nogen erfaringer med sager via forbrugerklagenævnet ?
mvh
Stig

Fra : [DK]TaReC

Dato : 25-05-02 20:18

Hmm hvormeget har du handlet der før når du ikke engang ved at de hedder
BJ-trading og ikke JB trading (blot en tanke :-/

Hvis cpu´erne ikke var fysisk beskadigt da du modtog dem, (sådan noget
tjeckker man vel altid når man modtager nyt grej) så må det desværre være
din egen behandlig af dem der har påført dem skade, og så er det forståeligt
nok af BJ trading ikke tager dem retur.

Jeg selv har handlet hos BJ Trading i over 3 år, og køber så vidt muligt alt
edb der. nemlig fordi der aldrig har været problemmer med noget af det /dem,
heller ikke at de tager det retur

Jeg tror desværre at du står temlig dårlig i din sag.. men hvis du derimod
havde bedt BJ Trading om at montere cpu og køler (når du alligevel købte
samme sted, og det var defekt havde de måtte æde regningen.

Fra : Klaus G.

Dato : 26-05-02 11:59

"[DK]TaReC" <larz_prime@hotmail.com> wrote in message
> Hmm hvormeget har du handlet der før når du ikke engang ved at de hedder
> BJ-trading og ikke JB trading (blot en tanke :-/
Alle kan da huske forkert, måske manden var lidt gal da han skrev dette
indlæg, så det gik lidt hurtigt.

> [...]
> tjeckker man vel altid når man modtager nyt grej) så må det desværre være
> din egen behandlig af dem der har påført dem skade, og så er det
Det er da ikke normal procedure at man skal efterse nyt hardware med lup før
man montere det.

> [...]
alt
> edb der. nemlig fordi der aldrig har været problemmer med noget af det
Det har jeg heller ikke haft problemer med.

> Jeg tror desværre at du står temlig dårlig i din sag.. men hvis du derimod
> havde bedt BJ Trading om at montere cpu og køler (når du alligevel købte
> samme sted, og det var defekt havde de måtte æde regningen.
Ej, det holder jo ikke. Man kan da ikke forlange at forhandleren skal
montere køleren for at garentien stadig er der. Men stadigvæk skal man
montere CPU'en korrekt. Og som manden siger, så har han monteret mange
CPU'er før...

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Mogens

Dato : 26-05-02 12:43

On Sun, 26 May 2002 12:59:14 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Og som manden siger, så har han monteret mange CPU'er før...

Åbenbart ikke nok AMD CPU'er når han ikke ved
hvor sårbar den er overfor trykket fra køleren.

Hvis al hans erfaring kommer fra montering af Intel
CPU'er kan det godt komme som en overraskelse
når man monterer sin første AMD.

Desværre skriver BJ Trading ikke noget om at man
skal være ekstra forsigtig ved montering af køleren.
Det får man udtrykkeligt at vide på de web shops
jeg plejer at bruge

mvh Mogens

Fra : Klaus G.

Dato : 26-05-02 14:06

> Åbenbart ikke nok AMD CPU'er når han ikke ved
> hvor sårbar den er overfor trykket fra køleren.

Ja, det er rigtigt at der er forskel på AMD og P4. Men jeg tror nu godt han
ved den er sårbar, eller tager jeg fejl?

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Mogens

Dato : 26-05-02 16:45

On Sun, 26 May 2002 15:06:26 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Ja, det er rigtigt at der er forskel på AMD og P4. Men jeg tror nu godt han
>ved den er sårbar, eller tager jeg fejl?

Tja, det ved jeg jo så ikke, men han skrev jo selv :

( kopieret fra hans oprindelige post )
"Det kan vel ikke være meningen at man ikke kan montere en køler på
en cpu uden at den går i stykker, HVIS cpu.en i øvrigt ikke var defekt
ved modtagelsen."

Det kunne da tyde på at han ikke har den store erfaring
med montage af AMD CPU'er

mvh Mogens

Fra : Klaus G.

Dato : 26-05-02 18:34

> [...]
> ved modtagelsen."
>
> Det kunne da tyde på at han ikke har den store erfaring

Hmm, my bad, havde jeg ikke set. Ja det er jo så noget være tjævs :/

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Anders Berg

Dato : 26-05-02 22:41

> [...]
> ved modtagelsen."
>
> Det kunne da tyde på at han ikke har den store erfaring

Hvorfor kan det tyde på det? Det er da rigtigt hvad han skriver. Man
skal da kunne montere en køler på en CPU uden at den går i stykker. Og
så hentyder han til at den allerede var i stykker inden han satte den
på.

Fra : Mogens

Dato : 27-05-02 00:00

On Sun, 26 May 2002 21:40:41 +0000 (UTC), "Anders Berg"
<vipberg@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor kan det tyde på det?

Hvis han kendte til AMD CPU'er ville han have vidst at
man skulle være ekstra forsigtig.

>Det er da rigtigt hvad han skriver. Man skal da kunne montere en
>køler på en CPU uden at den går i stykker.

Nej, man BØR kunne montere en køler uden at ødelægge CPU'en.
Om man så kan er en anden sag. AMD laver deres CPU'er som
de gør for at holde omkostningerne nede. Skulle de lave dem på
samme måde som Intel ville de sikkert koste det samme eller endda
mere. TANSTAAFL

>Og så hentyder han til at den allerede var i stykker inden han
>satte den på.

Ja, det er så hans påstand, men hvis han ikke konstaterede det
inden han satte den på, hvordan kunne han så bagefter vide
at den var defekt inden ?
Havde han set en skade inden han satte køler på CPU'en
havde han vel slet ikke sat køleren på. Det ville da ihvertfald
have været dumt.

Det er jo også netop derfor de fleste forretninger skriver på
deres website at de ikke er ansvarlige for CPU'er der går i
stykker under montering af køler.

mvh Mogens

Fra : [5000] Bo

Dato : 25-05-02 20:17

> 2 ud af 3 CPU.ere fra J. B. Trading i Thorsø er DEFEKTE.

[snip]

Hvis du vil sende en klage ind, så husk at de hedder B.J. Trading og ikke
JB..

Mvh Bo

Fra : Lenny

Dato : 25-05-02 21:34

"stigbert" <stigbert@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> at disse var fysisk beskadigede.
> Beskadigelserne kan ikke ses med det blotte øje, men alene med lup.

Hvad kan have beskadiget dem? Kan du se noget om det?

> Den ene cpu var død fra starten, mens den anden døde efter et kvarter.

Hvis den var død fra starten er det en reklamationssag (tager selvfølgelig i
mente, at det KAN være dig som har beskadiget dem). Ifølge den nye købelov
skal forhandler bevise at du bevidst har beskadiget produktet for at undgå
en ombytning eller reperation på sin egen regning. Det samme gælder også nr.
2, men her kan andet spille ind.

> [...]
> dette, og hvis AMD cpu.erne er så sårbare er der vel tale om en
> produktfejl og så skal J. B. Trading vel bytte dem ?

Dette kan være det springende punkt. Er et skab fra IKEA defekt, fordi man
ikke kan få det til at hænge sammen uden at "næsten" ødelægge skruehovederne
eller andet?

> [...]
> ?
> Den kan vel også være gået i stykker i posten. Hvem dækker så ?

Postdanmark, hvis du kan bevise det.

> Har andre haft lignende dårlige oplevelser med dette firma og har
> nogen erfaringer med sager via forbrugerklagenævnet ?

Har aldrig handlet med dem, men mange her i gruppen roser dem.
_________________
Med Venlig Hilsen
Lennart Jørgensen
lennart@_nospam_os.dk

Mangler du spænding??? Oddset på nettet!!!
Klik her: http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=127972

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-05-02 23:58

> Man oplyste samtidig, at AMD-cpu.erne var meget sårbare i forbindelse
> med montering af køleren, men hvorfor oplyser J. B. Trading så ikke om
> dette, og hvis AMD cpu.erne er så sårbare er der vel tale om en

Det gør de også. Jeg har købt mange CPU'er hos B. J. Trading (vi snakker
over 50) og hver gang følger der en seddel med, hvor de lykønsker med den
nye CPU, og gør opmærksom på, at man skal være forsigtig med monteringen.
Jeg har aldrig haft nogen der var døde ved ankomsten, men derimod har der
været to som blev smadret ved monteringen. Den ene ødelagde jeg selv, fordi
jeg forsøgte at montere en Golden Orb af typen der skal drejes for at låse.
Den anden var det heldigvis ikke mig selv der myrdede, men derimod en
bekendt der selv ville samle sin computer. I begge tilfælde var der synlige
skader, dog på den ene kun meget lidt. Den ene, den min bekendte smadrede
nåede at tage 2 boards med sig i faldet. Det den først var monteret i døde
totalt. Derefter satte han CPU'en i et andet board for at teste om det var
hans nye board eller CPU, der ikke virkede. Nr to board blev delvist defekt.
Det kunne efterfølgende ikke køre med DDR RAM, men godt med SD RAM. Begge
disse boards (K7S5A) blev byttet af B. J. Tradaing uden problemer.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : reno

Dato : 26-05-02 08:05

Jeg kan kun give de andre ret, det er et meget godt sted at handle, jeg har
handlet der 5-6 gange, og aldrig været nogen problemer.
mvh. reno

Fra : Roland

Dato : 27-05-02 10:27

"reno" <leomastek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun give de andre ret, det er et meget godt sted at handle, jeg
har
> handlet der 5-6 gange, og aldrig været nogen problemer.
> mvh. reno

Hej

Jeg har også handlet der før og er udmærket tilfreds med dem.

Roland

Fra : Henning Lund

Dato : 26-05-02 15:29

Roland skrev:

> Jeg har også handlet der før og er udmærket tilfreds med dem.

Også her, nul problemer.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-02 10:24

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev
> Også her, nul problemer.

Også hér!. Ovenikøbet forbandet flinke & reklamation under det mindste brok.

/Chr

Fra : Søren

Dato : 27-05-02 23:43

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse news:3cf1fabd$0$23206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev
>
> Også hér!. Ovenikøbet forbandet flinke & reklamation under det mindste brok.

Jojo også dengang jeg mente at have bestilt et andet produkt ifølge EDB priser ,og at det faktisk er umuligt at se hvad det er at
man bestiller på deres hjemmeside.
De var meget flinke at tale med, jeg fik også pengene tilbage efter noget tid.
Husk man kan kræve rente efter 30 dage.
https://www.fi.dk/ret/e-handel/rettigheder_pligter/fortrydelsesret_fjernsalg/bruge_din_ret/naar_du_fortryder/

M.v.h. Søren

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-05-02 09:02

> Er der nogen af jer som tjekker cpu.en i lup når den kommer med posten
> ?

Ja, det gør jeg.

mvh
Jeppe Seidelin Dam