CSS i MSIE og Mozilla
Fra : Frost

Dato : 25-05-02 18:08

Hej

Jeg sidder og prøver at få noget JavaScript + CSS til at virke.
Her er den gamle kode:

if(navigator.appName == "Netscape") {
document.c.document.write('<font color="'+mcolor[mx]+'">'
+ctext+'</font>');
document.c.document.close();
}
else if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1){
document.all.c.style.color = mcolor[mx];
}
(mx < mcolor.length-1) ? mx++ : mx=0;

Her er lidt html:

Html, CSS og javascript ligger i seperate filer.
Koden virker fint i MSIE men fejler i Mozilla.
Kan nogen hjælpe med at få det til at virke i Mozilla?

Mvh.
Thomas

Fra : Stig Nygaard

Dato : 25-05-02 21:38

Hej Thomas

Frost wrote:
> [...]
> }
> else if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE") != -1){
> document.all.c.style.color = mcolor[mx];

Det er utestet kode, men noget lignende følgende burde virke. I stedet
for at teste på hvilken browser der bruges, testes der her på hvad der
understøttes. Det er noget mere fleksibelt og fremtidssikret (det skulle
nu også virke i andre browsere end lige Netscape og IE):

if (document.getElementById) {
// Denne del eksekveres af browsere der understøtter
// W3C DOM standarden, såsom IE5+, Netscape 6+, Opera 5+
// Konqueror 2+, Mozilla, m.fl.
document.getElementById("c").style.color = mcolor[mx];
}
else if (document.layers) {
// Denne del eksekveres af Netscape 4.x
document.c.document.open();
document.c.document.write('<font color="'+mcolor[mx]+'">'
+ctext+'</font>');
document.c.document.close();
}
else if (document.all){
// Denne del eksekveres af IE4
// (også kompatibelt med IE5+, men der foretrækker vi
// at bruge W3C DOM løsningen med getElementById)
document.all["c"].style.color = mcolor[mx];
}
(mx < mcolor.length-1) ? mx++ : mx=0;

og HTML-delen uændret:

Håber det kan bruges. Som sagt ikke testet, men jeg tror det er fejlfrit
(ja, det tror man jo altid, så sig lige til hvis det ikke virker).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

http://www.rockland.dk/ - reconstructing time...
http://bandlist.dk/
http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html - Bedre (D)HTML

Fra : Frost

Dato : 25-05-02 22:35

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse

Eksempel...

> Håber det kan bruges. Som sagt ikke testet, men jeg tror det er fejlfrit
> (ja, det tror man jo altid, så sig lige til hvis det ikke virker).

> [...]

Hej Stig

Mange tak for hjælpe. Det virker bare fint.

/Thomas