Problemer med IIS på Windows XP - og Wind~
Fra : Lasse

Dato : 25-05-02 16:44

Hej!
Jeg har et meget irriterende problem. Jeg udvikler
web-applikationer hovedsageligt i ASP, og derfor er det mest
praktisk at jeg kan sidde med min lokale server, i stedet for at
lægge siden op på mit eksterne web-hotel, fordi det sparer en
masse tid. Jeg bruger pt. Windows XP Pro (eng) og kører IIS 6.
Mit problem er: kun meget simple ASP-sider kan indlæses og køres
på min computer.

Så snart jeg kører en større applikation som fx. min hjemmeside,
går den "kold", og kan kun vise visse sider af den i browseren,
også selvom jeg trykker "Opdater" i browseren. Engang i mellem
får jeg en meddelelse om, at siden ikke kan findes - nogle gange
om, at der er for mange brugere connected. Begge to fejl er meget
undrende, for siderne KAN findes - den meddelelse kommer kun når
jeg har ventet ca. en halv time.
Den anden, den med for mange brugere, kommer andre gange, men
også her er det mærkeligt, for det er kun mig, der bruger
serveren, og er (næsten) 100 % sikker på, at ikke andre ser
siderne, fordi jeg har lukket for anonym adgang. Når jeg uploader
de "mere krævende" ASP-applikationer op til min eksterne
web-server er der absolut ingen problemer i at se siderne - her
kører de rent igennem.

Samme fejl er også kommet da jeg før brugte Windows 2000 PRO
(eng.). Min computer er en P3 1000 MHz, og er udstyret med 768 MB
133Mhz SD-ram, så kravene burde være opfyldt. Jeg aner virkelig
ikke hvad jeg skal gøre! Nogen, der har haft samme problemer?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-02 16:53

Lasse wrote in news:acobgq$3e4$1@sunsite.dk:

> [...]
> om, at der er for mange brugere connected. Begge to fejl er meget
> undrende, for siderne KAN findes - den meddelelse kommer kun når

Du skulle vel tilfældigvis ikke have NAV kørende på den maskine hvor du
oplever disse fejl ?

> [...]
> serveren, og er (næsten) 100 % sikker på, at ikke andre ser
> siderne, fordi jeg har lukket for anonym adgang.

Din "server" skulle vel tilfældigvis ikke være Windows xPro ? Den har en
begrænsning på 10 samtidige connections.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-05-02 17:19

On Sat, 25 May 2002 15:52:38 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<spam200205@stocholm.dk> wrote:

>Din "server" skulle vel tilfældigvis ikke være Windows xPro ? Den har en
>begrænsning på 10 samtidige connections.

Jeg kan forstille mig, at det kan være et problem, hvis man bruger
(komplekse) frames el. lign. med en masse lirum-larum på siderne. Men
ellers har jeg ikke oplevet det, og jeg bruger også Win XP inden det
ryger på webhotel.

Til Lasse: Får du samme fejl, hvis du fx bruger Opera browseren? MSIE
er berygtet for at lave mange connections, så én bruger kan godt være
uheldig at lave 10+ connections.

Good luck

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-02 17:43

Jørn Andersen wrote in news:e4eveucskq8qncmtgv321c14fdmr5unlrd@4ax.com:

> [...]
> (komplekse) frames el. lign. med en masse lirum-larum på siderne. Men
> ellers har jeg ikke oplevet det, og jeg bruger også Win XP inden det

Som standard opretter IE 4 forbindelser til en server for hver request.
Dette betyder, at en side med et par billeder nemt kan komme op på de 10
connections. Hvis det så er en database-drevet ASP(x)-side - hvor man
åbner et par connections til en database (uden at lukke dem igen), så
kommer der hurtigt endnu et par forbindelser oveni. Smækker man nogle
frames oveni, så går det let galt :)

Om Opera er bedre til det er jeg ikke klar over ... men det var da værd
at prøve. Jeg kan dog forestille mig, at man ikke kan bruge det
umiddelbart, hvis man afvikler sider på localhost med windows-
authentification slået til - og anonym adgang slået fra. Jeg kan i hvert
fald huske, at jeg havde nogle problemer med NN for noget tid siden.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-05-02 17:34

"Jesper Stocholm" <spam200205@stocholm.dk> wrote in message

> Din "server" skulle vel tilfældigvis ikke være Windows xPro ? Den har en
> begrænsning på 10 samtidige connections.

Alle workstations har denne "feature"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-02 17:46

Peter Lykkegaard wrote in

> "Jesper Stocholm" <spam200205@stocholm.dk> wrote in message

> Alle workstations har denne "feature"

"xPro" var mit forsøg på at ramme både Windows 2000 Pro og Windows XP Pro
- ligesom der normalt refereres til Windows95,98ME som Windows 9X :)

At Windows NT Workstation har samme problem er jo korrekt ... men det er
vel efterhånden begrænset, hvor mange der endnu findes på private PCer
ude i de danske hjem ...

:)