Ny scsi controller på gl.HD
Fra : Claus

Dato : 25-05-02 13:22

Er det ikke rigtigt at man ikke umiddelbart kan
skifte en scsi controller og køre videre med den
gamle disk uden formatering?
(Gl. adaptec 2940uw - Ny adaptec 29160)
Er der en løsning på dette?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 25-05-02 14:43

"Claus" <Claus@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Er det ikke rigtigt at man ikke umiddelbart kan
> skifte en scsi controller og køre videre med den
> gamle disk uden formatering?
Øh nej!
> (Gl. adaptec 2940uw - Ny adaptec 29160)
> Er der en løsning på dette?
Der intet problem!

/Lars

Fra : Claus

Dato : 25-05-02 14:59

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> wrote

> Der intet problem!

Efterfølgende fandt jeg alligevel en manual på
en cd-rom hvor det også omtales at kommer
man fra en anden controller end 29160´eren
skal disken low-level formateres.

Men du har altså _erfaring_ der siger at jeg godt
kan gå i gang og ikke får problemer?

Installerer du den nye driver før/efter du har
isat kortet?

Fra : testpersonen

Dato : 25-05-02 17:35

> Efterfølgende fandt jeg alligevel en manual på
> en cd-rom hvor det også omtales at kommer
> man fra en anden controller end 29160´eren
> skal disken low-level formateres.

Det lyder lige lovligt voldsomt.. jeg har dog kun en 19160 men den åd da
mine gamle scsi diske udenproblemer..
Dog ville win XP ikke kører med en non LVD disk så den ryger ud på et andet
board jeg har :)

> Men du har altså _erfaring_ der siger at jeg godt
> kan gå i gang og ikke får problemer?
> Installerer du den nye driver før/efter du har
> isat kortet?

Det skide svært og instalere driveren før du har kortet i.. så .. men husk
for gudsskyld og fjerne den gamle driver først !!!

Testpersonen