Qt mangler ved opsætning af guidedog, RH7.~
Fra : psd

Dato : 25-05-02 11:05

Hej.

Hvad gør jeg galt her.... Jeg prøver at forbinde to netkort via guidedog.
Jeg gør precis som der står på siden (mener jeg da, jeg er stadig temmelig
grøn i linux): http://www.gnuskole.dk/router/

Men ved "rpm -rebuild /mnt/guidedog*.src.rpm
køre den et stykke tid og så får jeg følgende fejl:
Checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 2.2.2) (headers and
libraries) not found. Pleace check your installation!

Jeg aner ikke hvad Qt er, eller hvordan jeg får lagt den ind nu....
Er der ikke lige en venlig sjæl der vil give et hint...evt. til hvad jeg
mangler at installere....

Mvh.
Peter

Fra : Rune Laursen

Dato : 25-05-02 11:24

psd wrote:

> [...]
>
> Jeg aner ikke hvad Qt er, eller hvordan jeg får lagt den ind nu....
> Er der ikke lige en venlig sjæl der vil give et hint...evt. til hvad jeg

Den version af QT-lib du har installeret er for gammel.
Du skal installere en nyere version. Du kan sikkert hente den her
ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0/Red Hat/i386/qt-3.0.3-5.i386.rpm
Læs README filen her ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0/Red Hat/ først.

Rune

Fra : enrique

Dato : 25-05-02 11:28

Yello

On Sat, 25 May 2002 12:05:04 +0200, psd wrote:

> [...]
>
> Jeg aner ikke hvad Qt er, eller hvordan jeg får lagt den ind nu....
> Er der ikke lige en venlig sjæl der vil give et hint...evt. til hvad jeg

Qt er et grafisk tool kit, og du mangler det.
prøv at søge på rpmfind.net, der kan du finde Qt til din linux:

http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=qt&submit=Search+...&system=&arch=

Du har nok brug for devel pakken, hvis du prøver at compile noget

http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=qt-devel&submit=Search+...&system=&arch=
--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-05-02 19:05

psd wrote:

> Jeg aner ikke hvad Qt er, eller hvordan jeg får lagt den ind nu....

Qt er det bibliotek, der ligger under KDE (som er et alternativ til
Gnome). Hvis du kører RedHat 7.3 ligger det allerede på installations-
CDen.

Du installerer den ved at skrive

rpm -i /sti/til/qt/biblioteket

Du skal sikkert installere både have selve qt og udviklingsbiblioteket
qt-devel.

-Claus

Fra : psd

Dato : 26-05-02 09:19

Hej...
Tak for jeres info... Jeg kom længere, men desværre ikke langt nok...
Jeg har nu fået et nyt problem, er er en der har lyst til at give et hint på
hvad dette er ??
Mvh.
PD

Når den har kørt et stykke tid længere skriver den:

c++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I.. -I/usr/include/kde -I/usr/lib/qt3-gcc2.96/i
nclude -I/usr/X11R6/include -02 -fno-exceptions -fno-check-new -c
guidedogdoc.cpp

guidedog.cpp: In method ´bool GuidedogDoc:enScript (const QString &,
QString &)`:

guidedog.cpp:299: variable `QFile f`has initializer but incomplete type

make[2]: *** [guidedigdoc.o] Error 1

make[2]: Leaving directory ùsr/src/redhat/BUILD/guidedog-0.1.0/guidedog`

make[1]: *** [guidedigdoc.o] Error 1

make[1]: Leaving directory ùsr/src/redhat/BUILD/guidedog-0.1.0`

fejl: Fejl-afslutningsstatus fra /var/tmp/rpm-tmp.76952 (%build)

RPM opbygningsfejl:
Fejl-afslutningsstatus fra /var/tmp/rpm-tmp.76952 (%build)

Fra : Rune Laursen

Dato : 26-05-02 10:30

psd wrote:

> [...]
>
> RPM opbygningsfejl:
> Fejl-afslutningsstatus fra /var/tmp/rpm-tmp.76952 (%build)

Tjah der sker jo en fjel her. Det skyldes måske RH's brug af gcc 2.96 ?

Med gcc 2.95 på SuSE 7.3 er der ingen problemer med at kompilere guidedog
0.1.0. Så har du mulighed for at bruge gcc 2.95 istedet kan det måske
hjælpe. Ellers kan du måske få en til at lave en rpm til dig.

Mvh. Rune

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 26-05-02 16:02

psd wrote:
> [...]
>
> Jeg aner ikke hvad Qt er, eller hvordan jeg får lagt den ind nu....
> Er der ikke lige en venlig sjæl der vil give et hint...evt. til hvad jeg

Har du prøvet at installere den rpm jeg lavede på min 7.2?
Den ligger på http://www.gnuskole.dk/router/guidedog-0.1.0-1mdk.i386.rpm

Gunner.

Ps. Jeg vil meget gerne have tilbagemelding om uklare punkter i
beskrivelsen