Forskellige / Datakabeler ??????
Fra : bsa@tdcadsl.dk

Dato : 25-05-02 09:55

Jeg har et spørgsmål her i gruppen om der er forskellige datakabler eller
??? der bliver talt om F bus og M bus kabler eller er det et og samme kabel,
grunden til at jeg spørger det er at jeg har et datakabel hvor jeg overfører
data til min 3310 med logomaneger og læser min telefon og det virker fint ,
men så har jeg prøvet med de forskellige programmer til at unlocke med ,at
dem der bliver anbefalet her i gruppen for at læse den og da de programmer
skulle virke til com porten kan jeg ikke forstå at de melder ingen contakt,
håber der er nogle der kan hjælpe.
PS jeg kører Windows xp pro
På forhånd tak Birger

Fra : nido

Dato : 26-05-02 07:59

Jeg tror ikke du får mange svar, Nokia 3310 er blevet en varm kartoffel,
der er åbenbart mange der tjener penge på at unlocke dem, for X antal
kr. Fed timepris for 3 sek. arbejde. Hvad angår hvilken software man
skal bruge tror jeg det er nokia tool, man kan bruge hvis det er et
kabel. Det bliver intressant om der er nogle der vil svare på det..

Nido

http://www.kandu.dk/

Fra : Janus Olsen

Dato : 26-05-02 21:05

Jeg har rodet lidt med det her på det sidste, og er kommet frem til at det
eneste man egentlig behøver er et M2Bus kabel og et flash kabel.
Flash kablet bruger man til at læse og skrive software på telefonen. og
m2bus kablet, hvilket ikke er specielt udbredt efter min opfattelese er
genialt sammen med rolis nokiatool 1.7. Med de to kabler kan man ændre
software, låse telefoner op, ændre imeikoder og læse sikkerhedskoder på
telefonerne, og så er der dit kabel, som er udemærket til de ting du selv
beskriver du bruger det til, men til at låse telefoner op med er det ikke
særligt anvendeligt, ihvertfald ikke med de ca. 30 programmer jeg
efterhånden har downloadet. for jeg troede også det var nemt at finde et
program til standardkablet.
F-Bus kablet ved jeg faktisk ikke hvad man skal bruge til.

Alt det jeg har skrevet her er hvad jeg er kommet frem til, men det er ikke
utænkeligt at jeg har opfattet nogle ting forkert, jeg ved bare jeg har fået
mit til at virke.

hilsen Janus

Fra : nido

Dato : 27-05-02 06:19

Hej. det er ikke helt rigtig, jeg har set en unlocke en 3310 med et
datakabel fra Thansen til 129,00 kr. Så det holler ikke med at man skal
have et flash kabel. Men jeg så desværre ikke godt nok efter, men jeg
mener stadig det var Nokia tool der blev brugt, og det tog kun 3 sek.

Nido

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Risager

Dato : 16-06-02 23:15

Ja jeg bruger B-PhreaksEpromToolsv3,1 og det er også på et kabel fra Thansen
til 129,00 kr. og har lige unlokket en i dag.