Skrættende lyd, når grafikkortet arbejder.~
Fra : NKD

Dato : 25-05-02 10:03

Hej NG

Dette indlæg hører nok ikke hjemme her..
Men jeg synes ikke jeg kan finde noget andet sted at placere det, så her
kommer det:

Når jeg spiller spil på min PC eller gør AVS vinduet gennemsigtigt i Winamp
(kører Win XP Pro, som der kræves).,
så begynder lyden i spillet / musikken i Winamp at skrætte...
Dette problem havde jeg også i Win 98 2.udgave..
Så her i begyndelsen af i år skiftede jeg Windows XP Pro. med de nyeste
driver o.lign., og opdagede til min forbavselse at lyden ikke skrættede
mere...
Så her for et par dage siden fik jeg et problem med min brugerprofil i Win
XP Pro. og var nødt til at geninstallere...
Det gjorde jeg så, og regnede så med at systemet ville køre ligesom før.,
men nej, nu har jeg igen problemet med lyden,...
Og jeg ved at:
jeg kører med de nyeste drivere...
der ikke er nogle konflikter/delinger mellem lydkort og grafikkortet (og
andre ting).
alle drivere er signeret digitalt.

Mit systems specifikationer er:

Processor: Amd K6-2 - 500
Bundkort: AX59Pro
RAM: 256 Mb sd-ram
Grafikkort: Riva TNT2 Pro
Lydkort: Creative SB128

Er der nogle der ligger genkendende til problemet, og måske har en løsning
på det???

Hilsen Niels.

Fra : BHP

Dato : 25-05-02 14:21

Hej Niels.

Det kan skyldes at latency på din PCI-bus er for høj eller lav. Jeg har selv
haft store probs med K6-2 500 og SB-128, fik dem klaret med et prog der
stillede latency på 0.
Jeg ved ikke om du i BIOS kan "pille" ved latency på PCI-bussen.

/BHP

Fra : JRS

Dato : 25-05-02 15:04

> [...]
> Lydkort: Creative SB128
>
> Er der nogle der ligger genkendende til problemet, og måske har en løsning

Nu kender jeg ikke lige dit bundkort, men hvis det har VIA chipset kan denne
patch måske hjælpe ..

http://www.networking.tzo.com/net/software/ << "pci latency patch"

MVH
JRS

Fra : NKD

Dato : 26-05-02 08:29

Hej igen.

Ja, efter at have rodet på nettet i et par timer fandt jeg også frem til en
"PCI Latency patch for VIA chipsets". Som løste problemet 100%.
Så hvis der er andre som har samme problem så kan den patch jeg har hentet
findes her:
http://www.deinmeister.de/mvp3_zlt_e.htm

Hilsen Niels.