Hjælp til FT-1845 Rosenborg Kvarter I - te~
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 25-05-02 09:07

Så har vi klaret et par sider mere, men som sædvanlig opstår der tvivl om
tydning af visse passager.
På dk.binaer.historie finder du først tre små tekststykker, som jeg håber du
vil hjælpe mig med. Teksten kan også findes direkte ved hjælp af:

Tekst 1:
Hvilke tre bogstaver er der efter Observator?
Hvad betyder de mon?

Tekst 2:
Hvad slags elev var "Søn af Districtslæge Ewertsen"

Tekst 3:
Hvor var Elisabeth Gellert født? Lovden, Louden eller ??
Ved du, hvor det er?

Hilsen
Svend Haakon

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 25-05-02 20:11

On Sat, 25 May 2002 10:06:56 +0200, "Sv. Haakon Jensen"
<sv-haa@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Tekst 1:
>Hvilke tre bogstaver er der efter Observator?

Det midterste bogstav være et s, sammenlign med s i Observator. Efter
min mening kunne der simpelthen stå o.s.v. (sammenlign også sidste
bogstav med v i Observator).
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 26-05-02 07:43

"Sv. Haakon Jensen" <sv-haa@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tekst 3:
> Hvor var Elisabeth Gellert født? Lovden, Louden eller ??

London

Bemærk at 3. og 6. bogstav er ens, nemlig "n"
Det sidste "o" er sjusket skrevet.
I Strand-kvarter 1845 havde jeg, så vidt jeg husker, også et par stykker,
der var født der.

> Ved du, hvor det er?

Jeg mener det er hovedstaden i England )

Venligst
Poul F. Andersen