Prøver igen: hvilket lydkort?
Fra : Ole

Dato : 25-05-02 08:08

½øjs@

Jeg prøvede at sende ind i forgårs, men jeg kan ikke se meddelelsen, så
sorry, hvis den er der i forvejen.

Jeg har et onboard 128 pci soundblaser, og nu skal der noget lyd på
svineriet. Nogen forsla, der ikke lige behøver at koste en trilliard?

/Ole

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-05-02 09:20

On Sat, 25 May 2002 09:08:22 +0200, "Ole" <ole_ryo@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Nogen forsla, der ikke lige behøver at koste en trilliard?

Heg bruger selv Hercules GameSound MUSE XL som koster omkring 350 kr.
Det er rigtig godt, og med masser af output.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Capri

Dato : 25-05-02 09:14

Hvis det skal være et meget billigt lydkort anbefaler jeg et SoundBlaster
Live! Player 5.1.
Det koster ca.300 kr

Men ellers har SoundBlaster Audigy Player fået ret så gode anmeldelser.
Det kan fåes fra ca. 650kr.

Capri

Fra : nevermind

Dato : 27-05-02 00:38

On Sat, 25 May 2002 10:14:25 +0200, "Capri" <jam@c.dk> wrote:

>Hvis det skal være et meget billigt lydkort anbefaler jeg et SoundBlaster
>Live! Player 5.1.
>Det koster ca.300 kr
>
>Men ellers har SoundBlaster Audigy Player fået ret så gode anmeldelser.

Referencer?
Hvis det er de danske pcblade du tænker på, så glem det, de er omtrent
lige så professionelle som TDC's kundesupport.

Fra : Capri

Dato : 28-05-02 03:47

jamen der er jo masser af test på nettet.
Jeg beklager hvis pc bladene ikke lever op til dine krav.
Men jeg har læst en del test på nettet.....og der klarer Audigy sig fint.
Det bliver slået på nogle punkter af bla. Terratec....men vinder på andre
punkter.
Audigy skulle være et af de bedste til bla. spil.og lign.
Men hvis man skal bruge det proffesionelt vandt terrtec.
På bla Hardware tidende har de testet det.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/01/17/8795507

Så det er vel smag og behag

Og med hensyn til soundblaster live 5.1 er det sådan et jeg selv kører med.
Og jeg er rigtig godt tilfreds med det.
Men nu skal jeg jo heller ikke kunne måle mig med med TDC Support

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-05-02 10:20

Ole wrote:

> Jeg har et onboard 128 pci soundblaser, og nu skal der noget lyd
> på svineriet. Nogen forsla, der ikke lige behøver at koste en
> trilliard?

Et Hercules Fortissimo II til omkring 500 kr. Det har rigtig god lyd,
let overskuelige stabile drivere og en elegant løsning af udgange/stik.
Den eneste ulæmpe jeg kan se ved kortet, er at der ikke er "ægte"
surround-lyd. Dog ser jeg et ikke som noget alvorligt problem, da jeg
alligevel overfører signalet digitalt over i min DTS forstærker.

Se evt. et par reviews:
http://accelenation.com/?doc=69&page=1
http://www.systemlogic.net/reviews/hardware/sound/hercules/fortisimoii/
http://www.gibtek.co.uk/hardware/f2soundcard.html

--
Lars

Fra : Fax_Modem

Dato : 26-05-02 10:51

Jeg står også selv overfor et skift af lydkort og har fået anbefalet et
Terratec DMX XFire 1024. Det koster cirka 450 kr. og ser ud til at være et
solidt alternativ til SB-serien

Har dog også luret lidt på Hercules :)

/Jesper

Ole <ole_ryo@mail1.stofanet.dk> skrev i