Bumser, hjælp
Fra : Bjarne

Dato : 25-05-02 00:08

Hej!

Jeg har nogle bumser (sjovt nok)! Det er de bumser hvor man kan trykke og
hvor der kommer materie ud.

Hvad er absolute det bedste mod bumser?? De tager livet af mig!!!!! :((
Bjarne

Fra : Zed

Dato : 25-05-02 08:28

"Bjarne" <Bjarne15rumm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor der kommer materie ud.
>
> Hvad er absolute det bedste mod bumser?? De tager livet af mig!!!!! :((

jeg er ik ekspert, men det der hjalp mig allermest var at droppe kaffen (jeg
ved ik om du drikker sådan noget) og påbegynde at drikke en masse vand (3-4
liter om dagen)

jeg har dog personligt også taget en masse andre tiltag....

-Zed

Fra : Lille mig

Dato : 25-05-02 11:45

Hej Bjarne.

Sørg for at drikke en hel masse vand, spar på fede ting, sukkerholdige ting
osv. Dyrk masser af motion og rens din hud ind i mellem med en rensemaske og
skyl så med vand morgen og aften.

/Helle

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 25-05-02 12:51

In <3cef6b1a$0$11915$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Lille mig" <helle@jirty.dk> writes:

> [...]

>osv. Dyrk masser af motion og rens din hud ind i mellem med en rensemaske og

Gode raad, paanaer at fede ting og sukkerholdige ting har ingen indflydelse
paa bumser.

Mvh
Martin

Fra : Zed

Dato : 25-05-02 14:23

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Gode raad, paanaer at fede ting og sukkerholdige ting har ingen
indflydelse
> paa bumser.

Jeg blander mig lige...
Er du sikker? ...man kender jo til de famøse ølbumser - og øl er jo
velkendte kaloriebomber

og jeg synes da også - efter at ha indtaget chokolade/chips at det indvirker
på min hud.

-Zed

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 25-05-02 16:09

In <aco2sr$v2q$1@news.cybercity.dk> "Zed" <zed@ihatespam.dk> writes:

> [...]

>indflydelse

>Jeg blander mig lige...
>Er du sikker? ...man kender jo til de famøse ølbumser - og øl er jo

Ja, jeg er helt sikker.
Bumser skyldes betaendelse i haarsaekkene, normalt pga.
for meget udskillelse af talg.
Alle pattedyr uskiller talg for at have pelsen i form.
Mennesket har desvaerre ikke en pels.

Bums skyldes aldrig fede ting.

Mvh
Martin

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-05-02 08:14

> Bums skyldes aldrig fede ting.
>
> Mvh
> Martin

Det forstår jeg altså ikke! det er 100 at hvis jeg spiser en pose chips til
en film aften eller lign. er der bumser dagen efter, hvordan forklares det
når jeg ellers aldrig har bumser når jeg holder mig fra chips og fede ting?

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 25-05-02 16:10

> [...]

>osv. Dyrk masser af motion og rens din hud ind i mellem med en rensemaske og

Der var en laengere artikel i bladet "Helse" for nogle maaneder siden om
bumser, hvor der klart stod at fede ting ingen indfyldelse har paa bumser.

Dit lokale biblioteket kan muligvis finde den frem.

Mvh
Martin

Fra : Astrid

Dato : 25-05-02 14:11

> [...]
> hvor der kommer materie ud.
>
> Hvad er absolute det bedste mod bumser?? De tager livet af mig!!!!! :((

jeg var ret glad for clearasil da jeg var yngre og havde bumser. Hvis der er
tale om en permanent tilstand, hvor du får store bylde-agtige bumser, så gå
op til lægen og få en skrappere kur. Jeg har hørt at gærtabletter i håndkøb
er vældig gode også.

/astrid

Fra : Lille mig

Dato : 25-05-02 15:14

Hejsa.

Fede ting har helt sikkert indvirkning på bumser!! Det kommer du ikke
udenom! Det samme gælder øl og andet sprut og spiritus. Da jeg var yngre gik
jeg til lægen og fik tetracyclin tabletter - ret skrappe og dyre men det
virkede. Dem tog jeg i nogle mdr og det beroligede bumserne lidt men det
bedste råd jeg kan give dig er virkelig at tænke over hvad du spiser og sørg
så for at rens huden - ikke for meget da din hud så bliver tør og den danner
mere fedt = bumser!

Jeg gør det at jeg en gang om ugen renser med Matas dybderensende maske,
derefter dupper jeg med clearasil og hver morgen når jeg har været i bad
bruger jeg Matas ansigtscreme med Tea Tree Oil. 1-2 gange om ugen bruger jeg
en skrubmaske når jeg er i bad.

/Helle

Fra : Sune

Dato : 25-05-02 16:55

"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote in message
> [...]
> derefter dupper jeg med clearasil og hver morgen når jeg har været i bad
> bruger jeg Matas ansigtscreme med Tea Tree Oil. 1-2 gange om ugen bruger

Bumser skyldes en betændelse i talgkirtlernes udførelsesgang. Dette
forstærkes ved øget produktion af androgener (mandigt kønshormon) som det
ses i puberteten hos både piger og drenge. Androgenerne stimulerer
talgkirtlerne til en øget produktion af fedt - og det er lige noget
bakterierne kan li'! Vi kan ikke fjerne vores hormoner, men vi kan sørge for
at holde talgkirtlerne rene. Lægen kan også ordinere nogle tabletter, men
det er bedre og billigere at prøve med vand og sæbe først. Clerasil ville
jeg holde mig fra.

Bumser er ligeglade med hvad vi putter i munden - men det er jo under alle
omstændigheder godt at spise sundt.

Prøv at checke netdoktor - der står helt sikkert en masse om bumser.

Sune

Sune

Fra : Zed

Dato : 25-05-02 17:32

"Sune" <sune@farmaceut.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omstændigheder godt at spise sundt.
>
> Prøv at checke netdoktor - der står helt sikkert en masse om bumser.

Og hvorfor ER det så at man får ølbumser ?

-Zed

Fra : Sune

Dato : 27-05-02 22:48

"Zed" <zed@ihatespam.dk> wrote in message

> "Sune" <sune@farmaceut.dk> skrev i en meddelelse

> for

> Og hvorfor ER det så at man får ølbumser ?
>
> -Zed

Jeg ved ikke om 'man' får ølbumser!? Jeg gør ikke... Jeg tror ikke der er
noget mystisk i øl som skulle afstedkomme en øget fedtdannelse i
talgkirtlerne, eller afstedkomme en betændelse i samme. Jeg tror heller ikke
der er øl inden i bumserne, så jeg kan ikke nikke genkendende til fænomenet.

Sune

Fra : Astrid

Dato : 28-05-02 01:28

> [...]
ikke
> der er øl inden i bumserne, så jeg kan ikke nikke genkendende til

Det virker da også umiddelbart kontraintuitivt, at øl skulle kunne give
bumser. Øl indeholder jo 1. Gær, som har modsat virkning på bumser (f.eks.
ølgær-tabletter) og 2. Alkohol, som er rensende. Mon ikke de fleste
"ølbumser", som vi ser, enten hænger på bænkene i indkøbscentre eller foran
på dem der drikker umanerligt mange øl ...

/astrid

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-05-02 06:24

> [...]
foran
> på dem der drikker umanerligt mange øl ...

"ølbumser" kan faktisk også dække over rigtige bumser.....
når du skriver omkring gær og alkohol er det jo ganske rigtig.....
det der sker når man drikker alkohol så sker der en kemisk reaktion i
kroppen.....
alle de bumser der har ligget under huden og ulmet kommer frem til
overfladen fordi alkoholen får kroppen i gang med at arbejde...
de tørrer jo ike bare ud inden i kroppen....

det er lige som hvis man starter på en udrensning eller lignende.... alle
urenheder skal ud.... derfor vil mange opleve en forværring inden det bliver
bedre.....
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Kat

Dato : 25-05-02 17:14

"Bjarne" skrev:

> Hvad er absolute det bedste mod bumser?? De tager livet af mig!!!!!
:((

www.sundhed.dk (der bl.a. samarbejder med www.helse.dk) har en
artikel:
http://www.sundhed.dk/servlet/aparticle?id=3595&apid=222&compid=228
om bumser, og hvad man selv kan gøre for at bedre det.

Specielt interessant i artiklen er nok (hvis man læser de andre indlæg
i din tråd!):

"Det er ikke videnskabeligt bevist, at visse fødeemner giver akne. Men
hvis du opdager, at du får flere bumser få dage efter, at du har spist
et bestemt fødemiddel, bør du selvfølgelig undgå det."

Og du bør nok undgå at kradse/trykke dem ud:

"Hvis du kradser i dine bumser eller klemmer dem ud, kan du forværre
akne."

Men læs selv artiklen som jeg synes er til at forholde sig til.

Held og lykke!
--

/kat
---