Rimte spørgsmål???
Fra : D-Fly

Dato : 24-05-02 23:04

hvor finder jeg et foto af en rimte eller multe??

da jeg er ret sikker på det er rimter der svømmer rundt i den lokale havn
kunne jeg godt tænke mig og vide om det er en god spise fisk???

og hva man ska fange dem på flue/blink/wobler/overflade/bund???

der var en rimte der fulgte med blink hele dagen men den nappede ik den
fulgte bare med ... ..

så vidt jeg ved er rimter vegetarer så det undre mig den følger med
blinket.

håber der er en der kommer med det gyldne svar, så jeg kan få en af de
fætre på land...

på forhånd tak

--
MvH

Fra : P. Nielsen

Dato : 25-05-02 05:03

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> hvor finder jeg et foto af en rimte eller multe??

f.eks. den nye og udmærkede www.lystfiskeri.dk/fisk
det er ikke fotos men meget vellignende tegninger.
bemærk at data for rimten stadig mangler men billedet er der

www.lystfiskeri.dk er i øvrigt noget af det mest gennemarbejdede for
lystfiskere i øjeblikket.
siden er spået en stor fremtid.

Fra : D-Fly

Dato : 25-05-02 06:13

"P. Nielsen" <philip59@ofir.dk> wrote in

> [...]
> det er ikke fotos men meget vellignende tegninger.
> bemærk at data for rimten stadig mangler men billedet er der

jeg har kigget på den site der fik jeg ik mange fiduser eller flere nyttige
info om fisken
men fin site ellers det kommer vel før eller siden det jeg søger om *SS*
så er det afsted i waderne om 20 min, venter lige på kaffen .
ska ned og hente nogle hornfisk og måske en ørred hvis man nu er heldig

--
MvH

Fra : P. Nielsen

Dato : 25-05-02 10:48

> "P. Nielsen" <philip59@ofir.dk> wrote in

> jeg har kigget på den site der fik jeg ik mange fiduser eller flere
nyttige
> info om fisken

nu spurgte du jo også om et billede!

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-05-02 17:19

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> hvor finder jeg et foto af en rimte eller multe??

Her er et billede af en multe:
http://nemo.unh.edu/aqualung/picts/scanned/mullet.jpg

vh
Alex

Fra : P. Nielsen

Dato : 25-05-02 18:08

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> "D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Her er et billede af en multe:
> http://nemo.unh.edu/aqualung/picts/scanned/mullet.jpg

og her er to af rimter
http://www.fishbase.org/images/Leidu_u2.jpg
http://users.skynet.be/bk231573/goudwinde_bestanden/image001.jpg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-02 06:26

> og her er to af rimter
> http://www.fishbase.org/images/Leidu_u2.jpg
> http://users.skynet.be/bk231573/goudwinde_bestanden/image001.jpg

Den første er en utrolig god side, hvor man kan få de danske navne, og der
er meget god beskrivelse og flotte billeder.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Henrik Leth

Dato : 25-05-02 19:54

Prøv også at se her:
http://home4.inet.tele.dk/leth/images/Fangst/000723_Stevns_rimte.jpg

Min bror bor på Stevns. I sommerperioden har jeg ofte oplevet et fint
fiskeri med både tørt og vådt...
***
Henrik Leth
http://home4.inet.tele.dk/leth
***

Fra : D-Fly

Dato : 25-05-02 23:20

"D-Fly" <d_fly_dk@hotmail.dk> wrote in

> [...]
> blinket.
>
> håber der er en der kommer med det gyldne svar, så jeg kan få en af de

takker for de fine billeder..flere tips til og fange den er velkomne

--
MvH

Fra : Anders og Berit

Dato : 26-05-02 19:39

Rimter der svømmer pelagisk har jeg ofte fået til at bide på 5 - 7 g
spinnere og blink. Brug det gamle trick med spinstop jiggende bevælgser fvis
du ser den følge efter.

Ellers er orm og rejer glimrende agn til dem. Både på flod og bundrigger.
Igen afhængigt af hvor de går. En klump franskbrød kan også få dem til at gå
til den. En god agnkrog str. 2 - 4.

Har du nogensinde smagt skalle? Rimte smager nogenlunde ligeså. Der er mange
ben, men smagen og især fra saltvand er ikke så ringe endda. Et godt polsk
trick, er at lade dem marinere 12 - 24 timer i vand tilsat en anelse eddike
og godt med løg. Herefter vende i mel og stege.

Mvh
Anders

Fra : D-Fly

Dato : 26-05-02 22:11

"Anders og Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> godt polsk trick, er at lade dem marinere 12 - 24 timer i vand tilsat
> en anelse eddike og godt med løg. Herefter vende i mel og stege.

takker nu har jeg da lidt og forsøge med i havnen på næste tur

--
MvH

Fra : Michael Boysen

Dato : 27-05-02 19:02

D-Flyskrev:
> hvor finder jeg et foto af en rimte eller multe??

Kan se du allerede har fået hjælp til foto.
Vil du vide mere om fiskeriet, kan du prøve at læse flg. artikel:
http://www.rokkerne.dk/artikler11.shtml

/Michael Boysen