Vinterfold
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 24-05-02 20:01

Hejsa kloge gruppe.

Jeg lære utrolig meget af at følge med i de forskellige debatter.
Nu har jeg igen brug for jeres hjælp. Efter meget bøvl om at få græs og
vinterplads til mine to islændere, er det nu faldet på plads. d.v.s. tror
jeg, for jeg har lige hørt at islændere ikke må gå på jord fold om vinteren.
Kan det passe. Mine to skønne krikker vil selvfølgelig få mulighed for at
blive lukket på græs også i vinter, men deres bosted og der hvor de skal
være mest, vil automatisk blive jordfold. Hvis det er sandt, så har jeg
problemer igen øv.
v h Gitte

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 25-05-02 08:15

In <3cee8ddf$0$11923$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Gitte & Thorleif
wrote:

> [...]
> mulighed for at blive lukket på græs også i vinter, men deres bosted og
> der hvor de skal være mest, vil automatisk blive jordfold. Hvis det er

   Det er da i hvert fald det allerværste sludder jeg nogensinde har hørt!
Faktisk er islændere samt shetlændere de eneste heste man siger kan gå
ude hele året (Vistnok uden læskur - selv om det må man så vidt jeg ved
ikke :) Du kan faktisk risikere at din isbuk lægger så meget vinterpels
på at den ikke kan tåle at stå i en varm stald med andre heste. Sæt du
roligt dine islændere på fold hele vinteren - men husk at de skal have
læmulighed - selv om de nok ikke bruger den ;)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 25-05-02 08:37

Hejsa.

Tak for svaret. De har selvfølgeligt et hus de kan gå ind i, der får de også
deres mad.
I praksis må det også være umuligt at holde græs nok til dem om vinteren,
det kræver da enorme marker at flytte dem rundt på.
Gitte

Fra : JN

Dato : 25-05-02 11:36

Vi har med god samvittighed vores isbukke gående på jordfold i
vinterhalvåret.
De går i løsdrift - d.v.s. at der er mulighed for at gå ind i stalden - hvor
de også får foderet serveret. Derudover får de også halm/hø i rigelig
mængde. Men de kun adgang til græs om sommeren.

Og de trivedes og har aldrig været syge.

Hilsen fra Lisbeth

Fra : Tine Gade

Dato : 26-05-02 10:29

Fra : Stahr

Dato : 26-05-02 21:07

Hej Tine
Hvordan får du hesten til at æde margarinen og hvor tit?
Jeg koger hørfrø morgen og aften, ca. 5 dage i træk hver mdr. hele vinteren
for at undgå sandkolik.
Mvh Stahr

Fra : Tine Gade

Dato : 27-05-02 12:50