WHOIS indbygget i IE (F.eks)
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 24-05-02 19:39

Hej der,

Jeg bruger en del WHOIS til at se hvor IP'er kommer fra. Derfor skal
jeg altid åbne et nyt browser vindue for at søge hos ripe. Er der
nogle der ved om der findes et ellers andet tool til browseren så man
lettere kan søge? F.eks. Marker IP adressen i browseren. Højreklik og
vælge WHOIS.... Lidt a'la google?

--
Palle

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-02 04:43

On 24 May 2002 18:39:15 GMT, Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

>F.eks. Marker IP adressen i browseren. Højreklik og
>vælge WHOIS.... Lidt a'la google?

Det er ikke en højreklik-løsning, men nogle bookmarklets
(javascript-bookmarks) kan måske hjælpe dig. Jeg har lavet en række
på:

http://bookmarklet.ter.dk/

Træk det link, der hedder "RIPE-opslag" op i din Hyperlinks-bar. Den
vil nu kunne virke på to måder:

1. Klikker du blot på den, kommer der en simpel indtastningsboks frem,
hvor du bare indtaster IP-nummeret. Du bliver så viderestillet til
RIPE's resultat-side for det IP-nummer.

2. Har du markeret du noget tekst på en webside, og klikker så på
linket, vil det markerede tekst blive sendt med, i stedet for at du
indtaster noget tekst.

Det burde gøre det noget hurtigere, i stedet for at du først skal
hente indtastningssiden.

I det hele taget kan jeg kun anbefale brug af bookmarklets. Det gør
ofte ting meget lettere, da man (dvs. jeg :) ofte besøger sites, hvor
man alligevel blot skal indtaste noget og så se resultat-siden.
Eksempler på dette er RIPE, Google, Dansk Sprognævn
(Retskrivningsordbogen) og IMDb.

--
- Peter Brodersen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 25-05-02 09:53

Peter Brodersen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.software.browser:

> Det er ikke en højreklik-løsning, men nogle bookmarklets
> (javascript-bookmarks) kan måske hjælpe dig. Jeg har lavet en række
> på:
>
> http://bookmarklet.ter.dk/

Glimrende. Passer fint til behovet. Takker.

Eneste der ville have været optimalt var måske at opslaget kom i et
nyt browser vindue, men det er en lille detalje. Jeg overlever et
"Back" tryk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-02 10:53

On 25 May 2002 08:52:35 GMT, Palle Hans Jensen <palle@image.dk> wrote:

>Eneste der ville have været optimalt var måske at opslaget kom i et
>nyt browser vindue, men det er en lille detalje. Jeg overlever et
>"Back" tryk

Jeg prøver lige at kigge på om man ikke lige kunne få det i et nyt
vindue på en let måde... skal lige genopfriske min
javascript-hukommelse :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 25-05-02 11:09

> [...]

> Jeg prøver lige at kigge på om man ikke lige kunne få det i et nyt
> vindue på en let måde... skal lige genopfriske min

Jeg holder hestene. God service må man sige

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-05-02 11:35

> [...]

>Eneste der ville have været optimalt var måske at opslaget kom i et
>nyt browser vindue, men det er en lille detalje. Jeg overlever et

Så skulle den være her - skulle lige genopfriske hvordan man fik
javascript til ikke at outputte noget på den aktuelle side...

Løsningen er i den eksisterende bookmarklet (genvejen) at erstatte
location.href='http://www.ripe.net/perl/whois?'+escape(Qr)
med
void(window.open('http://www.ripe.net/perl/whois?'+escape(Qr),'RIPEopslag','width=800,height=600,toolbar=yes,location=yes,status=yes,scrollbars=yes,menubar=yes,resizable=yes'))

I sin fulde længde ser den således sådan ud nu i IE:
> javascript:Qr=document.selection.createRange().text;if(!Qr){void(Qr=prompt('Indtast RIPE-søgeord:',''))}if(Qr)void(window.open('http://www.ripe.net/perl/whois?'+escape(Qr),'RIPEopslag','width=800,height=600,toolbar=yes,location=yes,status=yes,scrollbars=yes,menubar=yes,resizable=yes'))
(">" i starten af linjen kun sat for at undgå at den ombrydes)

Du kan evt. rette width og height til en anden passende størrelse,
hvis det skal være.

--
- Peter Brodersen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 25-05-02 12:14

> [...]

> (">" i starten af linjen kun sat for at undgå at den ombrydes)
>
> Du kan evt. rette width og height til en anden passende

Hmm.. Nu har jeg lige nogle problemer med min pop-up killer. Der skal
lige rodes lidt. Men det ser lovende ud.

Fra : Archangel

Dato : 27-05-02 11:42

> [...]

>nogle der ved om der findes et ellers andet tool til browseren så man
>lettere kan søge? F.eks. Marker IP adressen i browseren. Højreklik og

Hej Palle

Jeg anvender et program kaldet NeoTracer
(http://www.neoworx.com/products/neotrace/). Når du installlere
programmet placeres et ikon i IE. Når du så er på en side, klikker du
blot på ikonet NeoTracer og der vises en side, med alle
informationerne, samt en tracening på siten/IP'en, inkl. kort over
ruten, samt bestemmelsestedet...

God fornøjelse

Arch

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 27-05-02 17:36

"Archangel" <Archangel@usa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blot på ikonet NeoTracer og der vises en side, med alle
> informationerne, samt en tracening på siten/IP'en, inkl. kort over

Jeg har med glæde læst dit indlæg og prøvet at finde en forhandler i DK, men
kan ikke finde en. Ved du hvor det kan købes?

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : Archangel

Dato : 28-05-02 16:00

On Mon, 27 May 2002 18:35:45 +0200, "[6800] B. Rosch"
<roschNOSPAM@pc.dk> wrote:

>"Archangel" <Archangel@usa.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har med glæde læst dit indlæg og prøvet at finde en forhandler i DK, men
>kan ikke finde en. Ved du hvor det kan købes?

Jeg har ikke kunne finde et dansk sted, men du kan købe det online..
BTW, jeg har lige fundet ud af at Mcafee har købt NeoWorx, så
programmet hedder nu "McAfee Visual Trace". Prisen online er $19.95,
ca. 160-180 kr.

Du kan finde det her
"http://mcafee.digitalriver.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry17c?CID=0&PN=5&SP=10007&SID=39692&PID=371424&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=0"

Arch

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 28-05-02 16:40

"Archangel" <guesswho@usa.net> skrev i en meddelelse

> [...]
"http://mcafee.digitalriver.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry17c?CID=0&PN=5&SP=10007&S
ID=39692&PID=371424&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=0"

tak så bliver jeg nok nødt til at handle udenlands, det piner mig , vil
hellere have personlig kontakt
--
Fjern NO SPAM i emailadresse
Med venlig hilsen

Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002