Enkel db-connection
Fra : Fredrik Hoel

Dato : 24-05-02 18:38

Heisann...
Finnes det noen måter som kan tilsvare denne asp koden i asp.net?`
Dim con, data, SQL, dbconfirm
Set con = server.CreateObject("ADODB.Connection")
<%
con.Open("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("dbase/nyheter.mdb"))

sql = "Select * from abc"

Set data = con.Execute(sql)
%>
<% =data("aaa") %>

finnes det noen måte å få en såpass enkel og lik db-connection i ASP.net..
det viktigste er at jeg kan bruke <% =data("aaa")%>

Selve tilkoblinen er det ikke så farlig med, men det er måten å hente data
fra databasen jeg er ute etter..

Fredrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-05-02 15:48

"Fredrik Hoel" <freddern@lifestyleweb.no> skrev i en meddelelse
> Heisann...

Øh, hej

> Finnes det noen måter som kan tilsvare denne asp koden i asp.net?`

[SNIP - kode der henter en værdi ud]

> finnes det noen måte å få en såpass enkel og lik db-connection i ASP.net..
> det viktigste er at jeg kan bruke <% =data("aaa")%>

Jeg går udfra at du vil bruge <%= data("aaa") %> inde i en løkke og ikke
blot til at udskrive en enkel værdi som du har illustreret i ovenstående.

Du kan:

1. Lægge det visuelle ud i en kontrol, i dette tilfælde vil en repeater nok
være bedst.
2. Du kan lave din HTML kode inline ved at løbe igennem dataene med din
DataReader.

Begge metoder er der eksempler på her:
<http://groups.google.com/groups?selm=aclh8q%246cc%241%40sunsite.dk>

--