download med PHP
Fra : Søren

Dato : 24-05-02 17:43

hej NG,

jeg vil gerne give mulighed for, at man fra min hjemmeside kan downloade en
fil. Er der nogen af jer der ved hvordan jeg klarer det i PHP ... evt. et
link til en tutorial ?

Søren

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-05-02 17:56

On Fri, 24 May 2002 18:42:30 +0200, Søren wrote:

> jeg vil gerne give mulighed for, at man fra min hjemmeside kan downloade
> en fil. Er der nogen af jer der ved hvordan jeg klarer det i PHP ...
> evt. et link til en tutorial ?

Det har ikke noget med PHP at gøre, men er et rent HTML-specifikt
spørgsmål. Rent praktisk er det bare et ganske almindeligt anchor hvor du
instedet for at linke til en HTML side, linker til en anden filtype.

--
Christian Jørgensen | Do not look into the laser with remaining eye!
http://www.razor.dk |

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 24-05-02 18:17

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Søren" <sorenh@gmx.net>
mumbled in news:V3uH8.22807$4f4.782286@news000.worldonline.dk:
> jeg vil gerne give mulighed for, at man fra min hjemmeside kan
> downloade en fil. Er der nogen af jer der ved hvordan jeg klarer
> det i PHP ... evt. et link til en tutorial ?

Øh! Downloade - eller mener du uploade (forestil dig at serveren
er oppe i himlen)?

Downloade kræver bare at du laver en link på din hjemmeside til
en fil på (en) server(en) og når brugeren klikker på linken, så
starter overførslen automatisk - der er selvfølgelig lige den
lille detalje at filtyper browseren kender til kan blive hentet
ned uden at brugeren bliver spurgt om hyn ønsker at gemme det -
men det kan ofte klares med et klik på højre museknap - hvis det
er standard - og den findes.

Upload derimod kræver lidt hekseri med <input type="file" ... og
http://www.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *