Mareridt!!!
Fra : Holm

Dato : 24-05-02 13:26

Hej hestefolk

Allerførst vil jeg bare lige sige tak til jer allesammen !
Jeg synes I er med til at skabe en virkelig god gruppe...måske er det
naturligt for "hestemennesker" at optræde venligt og hjælpsomt, det er
virkelig rart!

Jeg har mareridt for tiden.
I nat drømte jeg at min islænder Rikka ( som er drægtig) døde og at jeg
skulle lave kejsersnit på hende...mig selv , helt alene...:0(((....det var
frygteligt !
Jeg reddede føllet , et jordfarvet hingsteføl med hvide sokker og
blis......og skulle give ham sutteflaske i lang tid.....
Behøver jeg at sige at jeg styrtede ud i folden imorges for at se om alt var
ok...
Det var det heldigvis , men jeg tænker på om det kun er mig der er så nervøs
over en kommende foling, at jeg ligefrem får mareridt om det ???
Det er jo også mit første føl....så måske er man bare mere *tyndhudet*
første gang...) ???

Jeg tror ikke det varer længe endnu måske en uge , inden føllet dukker op,
og så vil jeg straks fortælle jer om det.....med mindre jeg bare sidder
derude i folden og stirrer mig mæt på den bette.......

Hilsen Holmes

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 24-05-02 13:33

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote:

>Allerførst vil jeg bare lige sige tak til jer allesammen !

Selv tak. Du er selv med i gruppen og til at gøre den god.
Hestemennesker er ikke bare hyggelige, de har også humor!

>Jeg reddede føllet , et jordfarvet hingsteføl med hvide sokker og
>blis......og skulle give ham sutteflaske i lang tid.....

Hvis du ikke selv skal beholde ham, må jeg så købe ham....?
Eller i det mindste stå forrest i køen

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Holm

Dato : 24-05-02 14:07

Ole Braad-Sorensen <braadso@soholm.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5hcseuga5vep5nmtu94cp9aj8bombsql9f@4ax.com...
> "Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote:
>
> Selv tak. Du er selv med i gruppen og til at gøre den god.
> Hestemennesker er ikke bare hyggelige, de har også humor!

.....Ja uden humor, går det ikke så let med dyr !!!

> Hvis du ikke selv skal beholde ham, må jeg så købe ham....?
> Eller i det mindste stå forrest i køen

Jammen Ole ...du må godt stå forrest i køen!!!:0)))
Selvom..!! ....jeg beholder ham nok...især hvis han kommer til at se sådan
ud !!!
(....Har Iøvrigt kigget lidt på Pi...hun er heller ikke værst !!!) :0)))
Det er ret sjovt , at jeg er så overbevist om at det er en
*han*....mærkeligt !
Jeg plejer at have flair den slags.....men kunne nu sagtens bruge en *hun*
!!!

....Jeg synes du har fat i det rigtige med dit initiativ.....( ja jeg har
været inde på din hjemmeside nemlig !!)...det er bare super !!
Havde jeg bare selv haft muligheden for at leje en hest som yngre, så ville
jeg godt nok have været super glad....heldigvis kunne jeg låne en , af og
til !
....Du må gøre mange glade !!!? :0)))

Hilsen Holmes

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 24-05-02 16:26

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> wrote:

>Selvom..!! ....jeg beholder ham nok...især hvis han kommer til at se sådan
>ud !!!

Øv..

>(....Har Iøvrigt kigget lidt på Pi...hun er heller ikke værst !!!) :0)))

Nej, men hun er FED! Alt for meget godt græs og for lidt at lave.

Hun har gået og loppet sig her hos os og ventet på at blive gammel
nok. Det er hun efter kalenderen den 1/7 hvor hun fylder 5 år, men en
kyndig berider samt dyrlæge har allerede i marts sagt god for at tage
hende i brug nu. Dette er jeg så begyndt på i sidste uge. Først
forstod hun ikke rigtigt hvad det hele gik ud på. Vi havde trænet en
masse indtil nu fra jorden og det var lissom at hun troede at når jeg
satte mig op, så skulle hun bare stå pænt stille

Lige pludselig fattede hun at nu var det noget helt andet og af sted
gik det. Nu prøver vi at lære at styre også. Det er svært at være en
lille hest og så skulle til at lære alt det nye, men hver dag kommer
vi et lille skridt nærmere.

>Det er ret sjovt , at jeg er så overbevist om at det er en
>*han*....mærkeligt !

Nogle gange kan der være noget om snakken. Vamos a ver que pasa!

>...Jeg synes du har fat i det rigtige med dit initiativ.....( ja jeg har
>været inde på din hjemmeside nemlig !!)...det er bare super !!

Ja, tak for dit indlæg i gæstebogen...!

>...Du må gøre mange glade !!!? :0)))

Af en eller anden grund (gad vide hvilken) har mange fået så stor
tillid til mig at jeg er begyndt at få "elever" og det på trods af at
jeg kun har redet lidt over et år nu. I morgen Lørdag, får jeg hele 4
piger til "undervisning". De er 8, 10, 12 og 24 år. De tre første skal
jeg lære at få fart i wester-hesten, den sidste skal jeg lære at
stoppe hesten

Det kan godt være at de bliver glade, men jeg har det altså også ret
skægt. Især med de helt små der er med på at lege "sheriff efter
bankrøveren". (Det er mig der er røver) )
Bare smilet er belønning nok!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 24-05-02 20:10

Hej

Jeg arbejdede på et stuteri engang, i starten var jeg meget "blød" ville
helst sove i stalden hver gang en hoppe skulle fole, men da der jo var en
del der skulle have føl, ja så fik man efterhånden overbevist mig om at en
god nats søvn trods alt er det bedste for at overleve -dagen efter om ikke
andet...
Held og lykke med det :0)

Venlig hilsen Nina Svanholm.