Problemer efter inst. af kerne 2.4.1
Fra : mbi

Dato : 08-02-01 11:53

RH 7.0, Kernel 2.4.1

1) Ved nedlukning låser systemet totalt ved "Turning off quotas"

2) PPP virker ikke. Har tjekket #tail /var/log/messages og kan se at ppp0
modul ikke kan loades. Tjekkede mine modules og ganske rigtigt, ingen ppp.o.
Tjekkede min config fil 117 gange og ppp support samt ppp support for async
serial... ER valgt som moduler. Der er stortset valgt alt hvad der ikke har
(experimental) i enden...

3) Ved boot får jeg "Can't locate module mousedev". Det er min USB mus.
Modulen er der heller ikke, tjekkede config filen igen, USB mouse support ER
valgt. Dog virkede musen sidste gang jeg prøvede... Mystisk...

Pfh. tak

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-02-01 13:56

mbi wrote:

> RH 7.0, Kernel 2.4.1
>
> 1) Ved nedlukning låser systemet totalt ved "Turning off quotas"

Prøv at rette i /etc/rc.d/init.d/halt, fx kan du rette

[ -x /sbin/quotaoff ] && runcmd "Turning off quotas: " /sbin/quotaoff -a

til:

echo gulerod1
[ -x /sbin/quotaoff ] && runcmd "Turning off quotas: " /sbin/quotaoff -a
-v
echo gulerod2

så kan du se, om den hænger _i_ quotaoff, eller _efter_ quotaoff.

-v til quotaoff skulle liste, hvad den gør.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-02-01 14:02

mbi wrote:

> [...]
> serial... ER valgt som moduler. Der er stortset valgt alt hvad der ikke har

Jeg har aldrig kørt ppp, såh...

rh71ß (som kører kerne 2.4.0+diverse patches) har heller ikke noget
modul ppp.o,
men der er:

ppp_async.o ppp_deflate.o ppp_generic.o ppp_synctty.o

Måske "modprobe ppp_async" virker?

Fra : N/A

Dato : 08-02-01 16:27

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-02-01 16:27

mbi wrote:

> Øhhh... Hvordan kan det så være at i den oprindelige kerne fra RH7.0 er der
> en ppp.o i modules? Hvis det virker med modprobe, hvordan får jeg systemet
> til at loade modulen permanent?
> Tak for svaret

- vel fordi rh70 ikke kommer med en 2.4.x kerne.

Fra : mbi

Dato : 10-02-01 12:51

> [...]
> modul ppp.o,
> men der er:
>
> ppp_async.o ppp_deflate.o ppp_generic.o ppp_synctty.o

Desværre - pppd melder error 1.

Fra : mbi

Dato : 10-02-01 13:22

> Desværre - pppd melder error 1.

Problemet er løst ved at opgradere til ppp-2.4.0 fra rawhide... Ikke nemt at
finde ud af...

Fra : N/A

Dato : 08-02-01 16:29

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-02-01 16:29

mbi wrote:
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor ligger
> oplysninger om, at lige nettop denne module skal loades?

$ cd /etc/rc.d
$ grep -r mousedev *
rc.sysinit: action "Initializing USB mouse: " modprobe mousedev