ny bærbar i aldi
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 24-05-02 11:41

hvad mener i om aldi's nye bærbare:

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 24-05-02 12:30

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev

> hvad mener i om aldi's nye bærbare:
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Tja... Hvis du vil have en bærbar med desktop-processor, så slå dig bare løs.
Men bered dig på blæserstøj og kort batteritid.

mvh
Peter

Fra : max

Dato : 24-05-02 14:26

> [...]
løs.
> Men bered dig på blæserstøj og kort batteritid.

Det er fantastisk billigt - Men mere Ram kan den godt bruge, der
er sansynligvis 2 slots.. Skærm og grafikkort er sikkert iorden, men
jeg ville nu nok lige se den i aktion inden..
Sansynligvis et rigtigt godt køb... mvh max
PS. Jeg vil gætte på der er næsten 2 timers batteri ved blandet
kørsel, det er vel til at leve med men hvis det er vigtigt for een at
køre 3-4 timer må man ned i en anden hastighed og betale en del
mere..

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 24-05-02 20:07

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev

> Det er fantastisk billigt -

Nah ikke specielt... Jeg var i Tyskland i sidste uge og så hos
http://www.lidl.de/ en tilsvarende maskine, men med 15" skærm, 256 Mb DDR
ram, Panasonic Slot-in 16xSpeed brænder, CompactFlash læser, Firewire, 30 Gb
harddisk - til 1999 Euro (dvs. ca. 15000 kr.). Se det var en god pris!

> [...]
> kørsel, det er vel til at leve med men hvis det er vigtigt for een at
> køre 3-4 timer må man ned i en anden hastighed og betale en del

To timers batteritid tror jeg desværre er i overkanten, og en desktop
processor bliver så varm, at det vil være nødvendigt for blæseren at køre
hele tiden. Men ok, man kan måske modificere den med et batteri fra en Fiat
Punto, og en eller anden form for væskekøling

mvh
Peter

Fra : max

Dato : 24-05-02 22:24

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> [...]
Gb
> harddisk - til 1999 Euro (dvs. ca. 15000 kr.). Se det var en god pris!

Jamen så købte du vel osse to stk - Hvis du tager til USA kan du nok få det
endnu
billigere..

> [...]
Fiat
> Punto, og en eller anden form for væskekøling

Du har ret, den er nok go' at ha' med i en ski hytte i januar..
mvh max

Fra : Thomas

Dato : 26-05-02 01:42

Væskekøling til bærbare ?
Var det en joke eller findes det, jeg har ikke selv kunnet finde noget
information.

-Thomas

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 26-05-02 02:16

Thomas skrev:

> Væskekøling til bærbare ?
> Var det en joke eller findes det, jeg har ikke selv kunnet finde noget
> information.

Det er faktisk ikke en and, læste et sted for nogle uger siden (en eller
anden dansk side), at fremtidens bærbar ikke kunne klare sig med
luftkøling mere - samme problem som stationære computere, så de havde
opfundet væskekøling til bærbare, systemet virker ved at man fjerner
varmen med vand, og dette vand bliver så ført op bag ens skærm i en
meget tynd radiator, hvor det så vil afgive sin varme til den luft, som
nu kommer forbi bagsiden af ens skærm, så vidt jeg husker, var det ikke
noget som ville være særligt stort, vist kun nogle få mm var vist nok
til at holde en tilpas temperatur, men er vel heller ikke vild med at
havde 2 liter vand til køre rundt, det er jo en bærbar = lav vægt.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 24-05-02 15:28

On Fri, 24 May 2002 13:29:56 +0200, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

>Tja... Hvis du vil have en bærbar med desktop-processor, så slå dig bare løs.
>Men bered dig på blæserstøj og kort batteritid.

Hvordan ved du, at det er en desk-top processor? Jeg mener, at der
findes en processor, som hedder P4-M, som netop er beregnet på
bærbare? men der er man måske ikke nået til en 2,0 GHz version endnu?

Lars

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 24-05-02 17:07

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> findes en processor, som hedder P4-M, som netop er beregnet på
> bærbare? men der er man måske ikke nået til en 2,0 GHz version endnu?

Det tror jeg ikke den er. Derudover var der et P4 logo på den tyske side for
det tilsvarende system uden det lille "m" der angive Mobile!

/Lars

Fra : Jeppe

Dato : 24-05-02 19:09

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved du, at det er en desk-top processor? Jeg mener, at der
> findes en processor, som hedder P4-M, som netop er beregnet på
> bærbare? men der er man måske ikke nået til en 2,0 GHz version endnu?
Nej den største/kraftigeste p4 mobile er på 1,7

Fra : Henrik Bendix

Dato : 30-05-02 20:11

>Nej den største/kraftigeste p4 mobile er på 1,7

Nope - 1,8 GHz:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3357

Fra : Karin Hansen

Dato : 24-05-02 14:08

Jimme Sørensen wrote:
> hvad mener i om aldi's nye bærbare:
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Jeg synes fladskærmen ser meget mere interessant ud til prisen.

mvh. Karin

Fra : Jeppe Birch Plum

Dato : 24-05-02 15:59

"Karin Hansen" <krh@post.dk> wrote in message

> Jeg synes fladskærmen ser meget mere interessant ud til prisen.

*LOL*
Nu var det så den bærbare han spurgte til...

//Jeppe

Fra : Thomas G

Dato : 24-05-02 19:55

> hvad mener i om aldi's nye bærbare:
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Hvad er 256 MB DDR SDRAM ?

Jeg troede det hed xxxMB SDRAM eller xxxMB DDR ?

mvh Thomas G

Fra : Thïngmand

Dato : 25-05-02 12:29

> Jeg troede det hed xxxMB SDRAM eller xxxMB DDR ?

Hvad mener du? Det hedder jo heller ikke 5kr. for 1liter mælk...

Fra : Devast8or

Dato : 25-05-02 14:35

Thïngmand <michale@thingmand.dk> wrote in message
> [...]

Den undrede jeg mig også lidt over. Jeg har aldrig hørt om RAM der både var
SD og DDR på samme tid.

> Hvad mener du? Det hedder jo heller ikke 5kr. for 1liter mælk...

Nej, det hedder 7, et-eller-andet alt efter hvor du køber det og hvilken
mælk det er, men hvad har det med en bærbar at gøre?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-05-02 15:23

SNIP

Se edbpriser... Der skriver de også pc2100 ddr sdram ...!

Fra : Peter Rinder

Dato : 25-05-02 14:52

> Jeg troede det hed xxxMB SDRAM eller xxxMB DDR ?

DDR SDRAM er en speciel type SDRAM der modsat almindelig SDRAM overfører på
både opadgående og nedadgående flanke på hver clockcycle.

DDR SDRAM kaldes i daglig tale ofte DDR-RAM men hedder DDR SDRAM, hvis man
skal være helt præcis.

Se i øvrigt dette link, hvis min forklaring var for ringe:
http://www.webopedia.com/TERM/D/DDR_SDRAM.html

/Peter

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-05-02 15:24