SFO og (plads?)-problemer
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 24-05-02 10:39

Hej,

i forbindelse med skolebestyrelsesarbejde har vi nedsat et udvalg som
skal forsøge at løse de problemer vi har med fysiske rammer i SFO. Det
er fint nok, men på den anden side har man bidt sig fast i at
løsningen er mere plads udregnet efter BUPL's norm. Det kan også være
det er det, men det kan for mig at se lige så vel være at det drejer
sig om bedre udnyttelse af eksisterende faciliteter eller mere
fleksibilitet.

Derfor er mine spørgsmål:
Hvordan har BUPL fastlagt sine normer? Gælder de også når man arbejder
med forskudte mødetider, så alle børn kun er i SFO fra 14.30 til de
første hentes?

Er der lavet undersøgelser på børns velbefindende i SFO? Ikke baseret
på de voksnes vurdering men ud fra en brugerundersøgelse af børnene?

Jeg har prøvet BUPL, men de kunne ikke lige svare i dag...

I bund og grund er mit spørgsmål nok: Hvad er en god SFO, for børn,
for pædagoger, for forældre, og hvordan finder man ud af om en given
SFO er god?

I øvrigt: Send mig venligst det rigtige sted hen hvis jeg er OT her i
gruppen.
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.rk-speed.dk http://fiduso.dk http://sunsite.auc.dk/dk-tug