SQL søgning i database
Fra : Jan Hansen

Dato : 24-05-02 09:30

Jeg laver en søgning i en database med sql og skal kun have de hits hvor
datoen (et felt i databasen) er mindre end 14 dage gammel.

strSQL = "Select * from tabel where Medlem='ja' AND where Dato='er mindre
end 14 dage gammel'"

Hvordan er det nu lige man gør det?

Mvh Jan Hansen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-05-02 10:59

"Jan Hansen" <jh@fa.dk> skrev i en meddelelse
> strSQL = "Select * from tabel where Medlem='ja' AND where Dato='er mindre
> end 14 dage gammel'"

Prøv med:

strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE Medlem = 'ja' AND WHERE DATEDIFF(day,
Datofelt, GETDATE()) < 14"

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Hansen

Dato : 24-05-02 11:36

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE Medlem = 'ja' AND WHERE DATEDIFF(day,
> Datofelt, GETDATE()) < 14"

Så får jeg følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "Medlem='ja' and where
datediff(day,Dato,getdate())<14".

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-02 11:55

"Jan Hansen" <jh@fa.dk> wrote in message

> [...]
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
> mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "Medlem='ja' and where

Slet nummer to "WHERE"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jan Hansen

Dato : 24-05-02 12:01

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Slet nummer to "WHERE"

Så får jeg følgende fejlmeddelse:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en ikke-defineret funktion
"getdate" i udtrykket.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-05-02 13:44

On Fri, 24 May 2002 13:00:44 +0200, "Jan Hansen" <jh@fa.dk> wrote:

>Så får jeg følgende fejlmeddelse:
>[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en ikke-defineret funktion
>"getdate" i udtrykket.

Så er det nok en Access db, du bruger. GetDate er vist noget MS SQL
noget.

Prøv noget i retning af:

strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE Medlem = 'ja' AND DATEDIFF('d',
Datofelt, Now()) < 14"

Utestet.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-02 15:31

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Så er det nok en Access db, du bruger. GetDate er vist noget MS SQL
> noget.
>
> strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE Medlem = 'ja' AND DATEDIFF('d',
> Datofelt, Now()) < 14"

GetDate overså jeg, det er ganske korrekt MSSQL (T-SQL)

I Access returnerer Now() Aktuelle Dato/Tid og Date() aktuelle dato

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jan Hansen

Dato : 27-05-02 07:30

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv noget i retning af:
>
> strSQL = "SELECT * FROM tabel WHERE Medlem = 'ja' AND DATEDIFF('d',

Det virkede jo, takker mange gange.

Mvh Jan Hansen